جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مجلس از نظرات علما و اندیشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده را ببرد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
مجلس از نظرات علما و اندیشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده را ببرد.
 
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی حجة‌الاسلام والمسلمین آقای مبلّغی پس از بازگشت از سفر خود به اسپانیا و لبنان با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌العالی با معظّم له دیدار و گزارش مفصّلی از این سفر و نتایج آن ارائه کرد.
ایشان ضمن درخواست از مرجع عالیقدر جهت اجازه طبع و نشر آثار ایشان در کشورهایی نظیر لبنان؛ از شور و اشتیاق و درخواست مجدّد ملاقات توسط ریاست دانشگاه بزرگ الزیتونة ‌تونس دکتر هشام قریسه که چندی قبل در سفر به ایران با معظّم له دیدار داشت، خبر دادند.
آیت الله العظمی صافی نیز با تشکّر فراوان از فعّالیت‌های تبلیغی حجّة‌الاسلام مبلّغی، هدف اصلی در فعالیت‌ها را اعتلای کلمه اسلام دانسته و فرمودند: الحمدلله فعالیت‌های تبلیغی زیادی در این زمینه‌ها انجام می‌شود و مخصوصاً در رابطه با ادیان و مذاهب و فرق دیگر؛ و امثال حضرتعالی توفیقات بسیار خوبی داشته‌اید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هدف، اعتلای کلمه اسلام است و این‌که باید معارف ناب دین عزیز را به دیگران برسانیم.
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به لزوم حُسن سلیقه در روابط با دیگران افزودند: حوزه های علمیه و دانشگاه های ما باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از فرصت پیش آمده برای معرفی تعالیم اسلام استفاده کنند. یکی از ویژگی‌هایی که باید در اشخاص فعّال در این زمینه باشد، حُسن سلیقه است. متأسّفانه در بعض موارد دیده می‌شود به خاطر عدم وجود این ویژگی، نتیجه عکس در روابط پدید می‌آید.
معظّم له در ادامه این دیدار، با توجّه به مسئولیت ایشان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تقویت ارتباط با علما و استفاده از نظرات بزرگان دین، به سمت حلّ سریع و اساسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم پیش بروند. یکی از امور مهمّی که باید مجلس آن را سرلوحه فعّالیّت‌های خود قرار بدهد همین ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده بشود.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان با قدردانی مجددّ از فعّالیت‌های تبلیغی حجت‌الاسلام مبلّغی، توفیقات روزافزون ایشان را از خداوند متعال مسألت نمودند.

 

يكشنبه / 29 شهريور / 1394