جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير مرکز اسلامي هامبورگ:
موج اسلام خواهي همه دنيا را فرا گرفته است

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی ظهر پنج شنبه 16/4/90 در دیدار مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، با اشاره به جامعیت مبانی دین مبین اسلام، فرمودند: به فضل خدا امروز اسلام در کشورهای مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
ایشان با اشاره به موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی غرب و دشمنان، تاکید کردند: با وجود ترفندها و نقشه‌های دشمنان برای جلوگیری از رشد اسلام‌خواهی در جهان، امروز گرایش به این دین مقدس زیاد شده و موج اسلام خواهی همه جا را فراگرفته است.
مرجع تقلید شیعیان جهان این فرصت را فرصتی طلایی برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام توصیف کردند و تاکید کردند: باید از این فرصت پیش آمده به خوبی بهره گرفت و مبانی غنی و جامع دین مبین اسلام را به دنیای تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام عرضه کرد.
معظم له افزودند: در این عرصه می‌توان بسیار کار کرد و ما به هر میزان در این راستا فعالیت و تبلیغ کنیم بازهم کم است و باید با همت و تلاش اسلام را به دنیا برسانیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با انتقاد از وهابیون تندرو، القاعده و طالبان که با تمسک به اقدامات خشن و دور از عقل و منطق موجب بدنامی اسلام و مسلمانان شده اند، اظهار داشتند: ریشه اسلام‌ستیزی رفتاری است که از سوی این گروه‌ها انجام شد.

ایشان ادامه دادند: اسلام دین رحمت و رأفت است و خشنونت در اسلام جایی ندارد.
معظم له تاکید کردند: البته این مسائل دلیل نمی‌شود که ما رسالت خود را به درستی انجام ندهیم و باید با تمام توان در راستای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بکوشیم و وظیفه دینی و اسلامی خود را انجام دهیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان بیان داشتند: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی تاکید می‌کردند که ما باید احکام اسلام را به دنیا برسانیم و با توجه به شرایط و بسترهایی که امروز فراهم شده است، باید در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.
ایشان افزودند: به فضل الهی در حال حاضر در اروپا اسلام ناشناخته نیست و مسلمانان بسیاری زندگی می‌کنند و گرایش به اسلام زیاد شده است.
حضرت آیت الله العظمی صافی بیان داشتند: الان انگلستان پر از الله اکبر شده است، در سایر کشورهای اروپایی نیز وضعیت با کم و زیاد این گونه است.
معظم له با بیان توصیه هایی به مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، برای دست اندرکاران این مرکز اسلامی آرزوی توفیق کردند و فرمودند: امیدوارم در کارتان موفق باشید و بتوانید اسلام ناب را به دنیا عرضه کنید و مبانی دینی را در آنجا گسترش دهید.
ایشان افزودند: اسلام را همانطور که هست به مردم دنیا معرفی کنیم؛ اسلام دین رأفت و مهربانی و جامع سعادت دنیا و آخرت است و کسانی که امروز چهره‌ی تابناک اسلام را در جهان به چهره‌ی خشونت و ترور و سخت‌گیری تغییر دادند،‌ به اسلام و مسلمین خیانت نمودند.
ایشان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه مسلمانان باید به هویت دینی و اسلامی خود افتخار کنند، ابرازداشتند: مسلمانان باید بدانند که عزت و عظمت آنان در گرو همین اصل است.
در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام و المسلمین رمضانی مدیر و امام جماعت مرکز اسلامی هامبورگ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز را خدمت معظم له ارائه نمود.
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با تشریح وضعیت مسلمانان در اروپا و گرایش و تمایل مردم به احکام و معارف اسلام اضافه کرد: در ایام اعتکاف ماه رجب نیز صدها نفر از مردم از راه‌های دور و نزدیک به این مرکز آمدند و روزهای بسیار طولانی این ایام را به روزه‌داری و دعا و مناجات سپری کردند.

پنجشنبه / 16 تير / 1390