چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه:
احترام مردم به مسئولين به اندازه پايبندي آنان به احکام دين و اصول اوليه انقلاب است.

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه: احترام مردم به مسئولین به اندازه پایبندی آنان به احکام دین و اصول اولیه انقلاب است.

 

صدها نفز از فرماندهان سپاه پاسداران صبح امروز چهارشنبه 15/4/90 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار کردند.
معظم له در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، سپاه پاسداران را یکی از نهادهای مقدس و تأثیر‌گذار در جریان دفاع مقدس و بعد از آن دانستند و فرمودند: مواضعی که شما نشان می‌دهید اسباب دلگرمی است و مردم هرچه بیشتر آنها را ببینند بیش از پیش امیدوار می شوند.
ایشان بیان داشتند: امیدواریم این گونه نهادها به ویژه نهاد مقدس سپاه در وظایف محوله از جهت اسلامیّت و قانون اساسی که به عهده آنها گذاشته شده است موفق و همیشه اسباب رعب و وحشت دشمنان باشند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژیکی نیروهای مسلح تاکید کردند: بحمدالله امروز نیروهای مسلح ما موقعیت بسیار خوبی دارند و اسباب رعب دشمنان هستند و آنها از نظر فنون و تجهیزات نظامی روی این نیروها خیلی حساب می‌کنند و برای تقویت ارکان نظام وجود این نیرو خیلی مؤثر است.
معظم له با بیان اینکه سپاه اسباب عزت نظام اسلامی است، اظهار داشتند: دشمنان از وجود این نهاد می‌ترسند، سپاه سدّ محکمی است که دشمنان نمی‌توانند از آن عبور کنند و سپاهیان نیروهای مخلصی هستند که حفاظت و حراست از اسلام را وظیفه خود می‌دانند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان توصیه‌هایی به سپاهیان تصریح کردند: اسباب عزت و اعتلای نظام باشید و بدانید هر چه خلوص نیت شما بیشتر باشد توفیقات شما بیشتر می‌شود و خداوند نیز به شما نصرت عطا خواهد کرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه با اشاره به نقش امام حسین علیه السلام در احیای دین پیامبر گرامی اسلام فرمودند: دین اسلام به واسطه شهادت و فداکاری امام حسین علیه السلام احیا شد و اگر فداکاری ایشان نبود اسلام از همان روزهای اول از بین رفته بود و اگر هم باقی می‌ماند تنها نامی از اسلام بود و نتیجه آن اسلام یزیدی بود.
معظم له ادامه دادند: ایشان با فدا کردن فرزندان، یاران و یاوران که از زبده‌های اسلام بودند، دین را زنده کردند و اسلام به واسطه‌ی این فداکاری‌ها برقرار ماند و تجدید حیات کرد.
ایشان با بیان اینکه اسلام «محمدی الحدوث و حسینی البقاء» است، ابرازداشتند: بقای اسلام مرهون ایثار و فداکاری حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و ما باید امروز از پیام‌های قیام امام حسین و واقعه عاشورا درس بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی به تاکیدات اهل بیت و آموزه‌های دینی عمل کنیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به سخنی از گوستاولوبون، اسلام شناس غربی، فرمودند: عقیده توحید تاج افتخاری است که بر سر دین اسلام است و این دعوتی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم داشتند به واسطه همین ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها تدوام یافته است.
ایشان افزودند: امروز ما باید کلمه توحید را گرامی بداریم و ملتزم به احکام و مبانی اسلامی و دینی باشیم و بدانیم که افتخار و هویت بزرگ ما دین، قرآن و احکام اسلامی است.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأکید بر تلاش هرچه بیشتر بر پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه فرمودند: هرچه بیشتر احکام اسلام در جامعه مورد احترام و عمل باشد، هویت ما تقویت می‌شود و امیدواریم که همه نهادها و مقامات آن‌گونه که از آنها انتظار می‌رود در این میدان اظهار وجود کنند.
معظم له با اشاره به وظیفه‌ی سنگین مسئولین در حراست از اسلام و انقلاب ادامه دادند: احترام مردم به مسئولین و مقامات به اندازه پایبندی آنان به احکام دین و اصول و ارزش‌های اولیه انقلاب است و هر کس نسبت به احکام اسلام و ارزش‌های انقلاب بی‌اعتنا باشد،‌ در میان مردم مسلمان و متعهد جایی ندارد.
ایشان با اشاره به اینکه سپاه خوشبختانه تاکنون در مسیر اخلاص و ولایت‌مداری باقی مانده است، فرمودند: در این نظام باید اسلام و احکام اسلامی و حجاب برقرار باشد، اختلاط زن و مرد نباشد و اعلامیه‌های قرآن زنده باشد.
معظم له در پایان تاکید کردند: افتخار ما به حقایق و هویت دینی ما است و امیدواریم همه در راستای اعتلای اسلام و نظام اسلامی بکوشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.
 

چهارشنبه / 15 تير / 1390