پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مديرکل ديوان محاسبات استان قم:
دستگاه‌هاي نظارتي بايد بدون هيچ ملاحظه‌اي با قوت و قدرت وظيفه خود را انجام دهند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان قم: دستگاه‌های نظارتی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای با قوت و قدرت وظیفه خود را انجام دهند.

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی عصر سه شنبه 14/4/90 مدیر کل دیوان محاسبات استان قم را به حضور پذیرفتند.
ایشان در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، دیوان محاسبات را یکی از نهادهای مهم نظارتی در کشور دانستند و با بیان اینکه برای نظارت بر دخل و خرج مملکت باید مرکزی مستقل باشد تا نظارت لازم را انجام دهد، فرمودند: فعالیت دیوان محاسبات بسیار مهم است و تصدیق و عدم تصدیق اینکه دخل و خرج‌ها در جای خود هزینه شده باشد، یک مسؤولیت بسیار بزرگی است و نهادهایی که متصدی این کار هستند از این جهت کارشان حساس و ظریف است.
معظم له با اشاره به وظایف دیوان محاسبات افزودند: این گونه نهادها باید بدانند مسؤولیت‌شان بسیار سنگین است.
مرجع تقلید شیعیان جهان در ادامه تاکید کردند: برای ایفای این مسؤولیت سنگین و حساس نباید مسامحه و سهل‌انگاری صورت گیرد؛ بلکه بایستی در ارائه گزارش‌ها حساسیت لازم را داشته باشند و دیوان محاسبات نیز نباید در این مساله کوتاهی کند و اگر احیاناً خلافی را دید، باید آن را گزارش کند و بدون ترس و با شجاعت کار خود را انجام دهد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در تبیین بعد نظارتی دیوان محاسبات اظهار داشتند: بعد نظارتی دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی بسیار تاثیرگذار است و باید نشان ‌دهد که همه چیز در جای خود هزینه شده است.

ایشان با انتقاد از صرف هزینه‌های هنگفت برای همایش‌هایی که خروجی چندانی ندارد، ابرازداشتند: دیوان محاسبات باید به این امور رسیدگی کند و بر اسراف و تبذیرهایی که برای این‌گونه مراسم‌ و همایش‌ها می‌شود نظارت لازم را داشته باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان توصیه‌هایی به مسؤولان دیوان محاسبات تأکید کردند: کار شما باید بر اساس صحت عمل، امانت و صداقت باشد، در این صورت جلوی مفاسد و انحرافات نیز گرفته و اعتماد مردم بیشتر می‌شود.
معظم له افزودند: فعالیت این‌گونه نهادها برای این است که مملکت بر بنای صحیح استوار باشد و در این راستا هر نهادی وظیفه خاص خود را دارد و باید به وظیفه خود عمل کند؛ در غیر این صورت امور جامعه مختل می‌شود.
ایشان ادامه دادند: نهادهای نظارتی ازجمله دیوان محاسبات هرکجا انحراف و تخلفی اتفاق می‌افتد باید بیان و گزارش کنند. اگر در تخلفات به واسطه‌ی ملاحظه‌ی افراد و نهادها چشم‌پوشی کنند،‌ گناه کرده و خود آنها هم ضامن هستند.
حضرت آیت الله العظمی صافی تصریح کردند: تقویت دستگاه‌های نظارتی در کشور بسیار اثرگذار و امری لازم است که به جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات می‌انجامد و اجازه نمی‌دهد هر کسی هر طور که دلش خواست بیت المال را هزینه کند.
معظم له خطاب به مسؤولان دیوان محاسبات استان قم تاکید کردند: امیدوارم مراقب باشید مسؤولیتی که عهده‌دار شده‌اید را به نحو احسن انجام دهید و در راستای اعتلای نظام اسلامی بکوشید.
ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه در امور اقتصادی باید میانه‌رو باشد و از اسراف و تبذیر به شدت اجتناب کند، فرمودند: بسیاری از مشکلاتی که داریم به این دلیل است که اقتصاد اسلامی رعایت نمی‌شود و قناعت و صرفه‌جویی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان تأکید کردند: نظارت دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی باید قوی باشد و باید وظایف و ماموریت‌های خود را با قدرت و شجاعت انجام دهند.

سه شنبه / 14 تير / 1390