شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار پژوهشگران مهدوي:
افراد در هر مقامي كه هستند درباره‌ي زمان ظهور نظر جزمي ندهند

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار پژوهشگران مهدوی:افراد در هر مقامی كه هستند درباره‌ی زمان ظهور نظر جزمی ندهند

 

حضرت آیت الله العظمی صافی امروز دوشنبه 30/3/90 در دیدار جمعی از پژوهشگران مهدوی، طرح مسائل انحرافی درباره مهدویت را نامربوط و غیر قابل پذیرش خواندند و از حوزویان و اندیشمندان خواستند تا این عرصه را بیش از پیش مورد تحقیق و كنكاش خود قرار دهند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اهمیت و ظرافت مساله مهدویت، این عرصه را نیازمند تحقیق بیشتر دانستند و ابرازداشتند: هرچه بیشتر در این عرصه تحقیق شود، امام شناسی مردم بیشتر و جامعه با مباحث مهدویت آشناتر می‌شود و این مساله در پیشرفت جامعه و تكامل شعور دینی و مذهبی مردم نیز دخالت دارد.
ایشان به انحرافاتی كه از صدر اسلام پیرامون مساله مهدویت وجود داشته اشاره كردند و فرمودند:همواره بوده اند افرادی كه خواسته‌اند در این مساله انحراف ایجاد و مهدویت را به نفع مقاصد سیاسی خود مصادره كنند.
معظم له با تاكید بر اینكه باید به جنبه ها و ابعاد مختلف مساله مهدویت توجه كرد، اظهارداشتند: مذاهب مختلف اسلامی و حتی بنی امیه نیز در اصل مساله مهدویت موافق بوده‌اند.
ایشان ادامه دادند: مهدویت مساله‌ای بسیار با اهمیت است و اشتغال به چنین پژوهش‌هایی توفیق بزرگی است كه برای خود انسان، جامعه و نظام مفید می باشد و باید به ابعاد مختلف آن توجه كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تاكید بر اینكه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزودند: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی كه در این رشته است را باید بررسی كنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.
ایشان با بیان اینكه به وسیله مهدویت می شود كارهای مهمی انجام داد و همه را هدایت كرد، تاكید كردند: ما به این هویت افتخار می كنیم و باید این هویت را زنده‌تر به جامعه معرفی و آنها را نسبت به ابعاد مختلف آن بیشتر آشنا كنیم
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به برخی از اتفاقات و مسائل ایجاد شده پیرامون مساله مهم مهدویت، ابرازداشتند: كسی نمی‌تواند موعود را مصادره كند و طولی نمیكشد كه بطلان آن واضح می‌شود، چرا كه مساله مهدویت مساله‌ای نیست كه بشود از آن سؤاستفاده كرد.
معظم له افزودند: البته كسانی بودند كه حرف‌هایی زدند و خبرهایی گفتند كه ما معتقدیم نباید از اشخاص و مقامات صادر شود؛ ما هر لحظه باید منتظر ظهور امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و افراد در هر مقامی كه هستند درباره‌ی زمان ظهور نظر جزمی ندهند.
ایشان با بیان اینكه ظهور از اسرار الهی و بقای عالم به وجود امام زمان ارواحنا فداه است، اظهار داشتند: ما باید همواره منتظر واقعی آن حضرت باشیم و اگر ظهور ایشان صدها میلیون سال دیگر هم طول بكشد، مؤمن به ایشان هستیم؛ چراكه بقای دنیا به وجود نازنین ایشان است.
حضرت آیت الله العظمی صافی ادامه دادند: ظهور ایشان به امر خداوند تبارك و تعالی است و ما كوتاه فكریم كه زمان ظهور را با عمر خود مقایسه می كنیم، اینها بالاتر از این مساله و از آیات بزرگ خداوند متعال است؛ این مطالبی كه گفته می شود نامربوط است و پذیرفتی هم نیست.
معظم له افزودند: البته طرح این گونه مسائل انحرافی معایبی برای انسان های قلیل المعرفه دارد و موجب ضعف عقیده‌ی آنها می شود اما اثری در اصل مساله نمی كند.
ایشان فرمودند: این مساله باید بر اساس صرف ارادت به حضرت و اینكه معرفت مردم زیاد و عقاید محكم شود، باشد و به گونه ای باشد كه هیچ رنگی به جز رنگ ولایی و ارادت به شخص امام عصر در بین نباشد. 
 معظم له در پایان بیانات خویش عرض حاجت و استغاثه به محضر قطب عالم امكان، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بسیار مؤثر دانستند و به تأثیر نوشتن عریضه به پیشگاه آن حضرت اشاراتی داشتند.

دوشنبه / 30 خرداد / 1390