جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
تاكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر ضرورت تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي و برخورد سريع با مجرمان

تاكید حضرت آیت الله العظمی صافی بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و برخورد سریع با مجرمان

 

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه‌شنبه 24/3/90 جناب آقای ذوالقدر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین حجة الاسلام خلیلی مدیر كل دادگستری استان قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار پیشگیری از وقوع جرم و ریشه یابی آن را بسیار مهم ارزیابی كردند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌ها شده و همه مسؤولان امر را به تلاش بیشتر در استقرار نظم و امنیت در جامعه فراخواندند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند نسبت به این امر مهم و حساس مبادرت كند و همه باید به قوه قضائیه كمك كنند، ابرازداشتند: نظام قضائی كشور باید قدرت و استقلال خود را نشان دهد و به مردم بفهماند كه این قوه به امنیت جامعه علاقه‌مند است.
ایشان تاكید كردند: مسئولین باید اولاً‌ خودشان در مقام اجرای احكام اسلامی باشند و در مرحله بعد به مردم نشان دهند كه باید نسبت به ترك محرّمات خدا ملتزم باشند. مسئولین باید نسبت به اجرای احكام اسلامی مواظبت كنند و ارتكاب خلاف شرع را برای مردم بزرگ نشان دهند.

معظم له با ابراز نگرانی از برخی برنامه‌های صدا و سیما فرمودند: متاسفانه باید گفت روابط زنان و مردان بر اساس اسلام و آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام نیست و در همه جا از جمله در ادارات، نهادها و دانشگاه‌ها به طرف فرهنگ غرب می‌رویم و معلوم است این موضوع ابتذال و انحطاط اخلاقی را به همراه دارد.
معظم له با تاكید بر ضرورت توجه بیش از پیش جامعه به مبانی دینی و اسلامی، تاكید كردند: ما باید فرهنگ اسلام را در همه جا حفظ كنیم و زنان و مردان بیش از پیش به مقوله عفاف و حجاب اهمیت بدهند.
حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به حادثه غیر اخلاقی اخیر، كه منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم مسلمان كشورمان شده است، خواستار تسریع محاكمه قضایی در رسیدگی به پرونده شدند و اظهار داشتند: بعضی از جرائم است كه مردم انتظار دارند هرچه سریعتر به آنها رسیدگی شود و مجرم مجازات شود.
ایشان با اشاره به اشكالات نظام قضایی دنیا افزودند: دین اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام برای هر عرصه‌ای احكام جامعی دارد كه اگر این احكام پیاده شود بسیاری از مشكلات حل می شود.
معظم له تاكید كردند: كل جامعه، دولت و كاركنان اگر در مسیر دین باشند و هویت اسلامی محفوظ باشد، همه چیز درست می‌شود و متاسفانه این نابسامانی‌هایی كه بعضاً مشاهده می‌شود نتیجه جدایی از سنت‌های اصیل اسلامی است كه باید برای آن فكری كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه سخنان خود توصیه‌هایی به حاضران و مسؤولان قضایی حاضر در جلسه ارائه كردند و فرمودند: اینكه شما و قوه قضائیه به فكر پیشگیری از وقوع جرم افتاده‌اید و درصدد راه حل هستید امری مبارك است و ما دعا می‌كنیم در این مسیر موفق و مؤید باشید.
ایشان با تأكید بر اینكه نظام قضایی باید بر اساس آموزه‌های اسلامی عمل كند، فرمودند: مهم است كه مردم ببینند قوه‌ قضائیه هر كسی را به دادگاه می‌كشاند و میان افراد فرقی نمی‌گذارد. نباید هیچ مسأله‌ای به استقلال و اعتبار قوه‌ قضائیه لطمه بزند و باید اعتبار آن در جامعه محفوظ باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت های حوزه به منظور پیشگیری از جرائم و تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه را امری ضروری دانسته و ابرازداشتند: از ظرفیت حوزه می‌توان برای ارتقا فرهنگ دینی به خوبی استفاده كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی فرمودند: حوزه كارش هدایت جامعه، تبلیغ دین و نشر معارف دینی است و حوزویان در این راستا وظیفه مهم و حساسی را عهده‌دار هستند و باید به رسالت خود به خوبی عمل كنند.
در ابتدای این دیدار جناب آقای محمد باقر ذوالقدر گزارشی از برنامه‌های در دست اجرای این معاونت خدمت معظم له ارائه كرد.

سه شنبه / 24 خرداد / 1390