شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین:
توصيه‌هاي حضرت آيت الله العظمي صافي به پاي‌بندي تمام مسئولين كشور به قانون، حفظ بيت المال، مهار تورم و گراني، رسيدگي به معيشت محرومين و پاسداري از خون‌هاي پاك شهدا /عكس

در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین:

توصیه‌های حضرت آیت الله العظمی صافی به پای‌بندی تمام مسئولین كشور به قانون، حفظ بیت المال، مهار تورم و گرانی، رسیدگی به معیشت محرومین و پاسداری از خون‌های پاك شهدا /عكس

 

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز پنج‌شنبه 5/3/1390 اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع و زحمات جامعه‌ اسلامی مهندسین فرمودند: هیچ وقت نقطه ضعفی از جامعه مهندسین نشنیده‌ام تا از آن گلایه كنم؛ این نشان می‌دهد این عزیزان در خدمت به دین و احكام الهی تلاش فراوانی كرده‌اند و به دنبال عزت اسلام، نظام و انقلاب هستند و باید قدردان فرصت بوجود آمده باشند.
ایشان برقراری حكومت اسلامی و شیعی را فرصتی دانستند كه مسئولین باید از آن استفاده كنند و افزودند: امروز باید از فرصتی كه در جهان بوجود آمده است استفاده كنیم و به دنبال تحقق مقاصد الهی باشیم؛ زیرا فرصت بوجود آمده امانتی الهی است و حفظ این امانت بسیار ضروری است.
معظم له با بیان اینكه باید از این فرصت برای برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر جهان استفاده كرد، ادامه دادند: خیانت در امانت الهی، خیانت به جامعه، نظام، اجتماع و انقلاب است و مسؤولان باید از موقعیتی كه برای آن‌ها فراهم شده است، برای دفاع از ارزش‌ها استفاده كنند.
ایشان با اظهار تأسف از وضع نگران‌كننده‌ی تورم و گرانی، رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان جامعه را مورد تأكید قرار دادند و فرمودند: باید به مردم محروم و مستضعف جامعه توجه بیشتری شود و رعایت حال آنان بر همه‌ی مسئولان در اولویت می‌باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان احترام و التزام به قانون را لازمه‌ی جامعه‌ی اسلامی دانستند و اظهار داشتند: احترام به قانون برای همگان ضروری است و احترام به آن از اشخاص و افراد والاتر است و همه باید به دنبال اجرای دقیق و صحیح قانون باشند و از آن تخلف نكنند.
معظم له با تأكید براینكه باید قانون همه‌ی چارچوب‌ها را دقیق مشخص كرده باشد، فرمودند: باید وظایف و اختیارات رئیس جمهور و هر یك از وزرا، مسئولین و مدیران طبق قانون مشخص باشد؛ نه اینكه هر كسی كه پست وزرات و مدیریت می‌گیرد برای خودش چند معاون و مشاور بدون ضابطه انتخاب نماید. كشور باید به گونه‌ای باشد كه همه مسائل براساس قانون سیر كند و همه قانونمند باشند و كسی نتواند از حق خود تجاوز كند؛ زیرا احترام به قانون از روز نخست اسلام مطرح بوده و شخص حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز بر آن تاكید فراوان داشتند.
حضرت آیت الله العظمی صافی انقلاب را ثمره‌ی ایثار و فداكاری جوانانی دانستند كه از جان و زندگی خود گذشتند و افزودند: ما شهدای فراوانی را برای برپایی این انقلاب و نظام دادیم تا كشوری اسلامی و انقلابی داشته باشیم. جوانان ما برای حاكمیت اسلام به جبهه‌ها رفتند و از این نظام دفاع كردند و ما وظیفه داریم از این خون‌ها حفاظت كنیم. اگر انگیزه‌ی آنها به غیر از اسلام و ارزش‌های دینی چیز دیگری بود و به آنان غیر از حاكمیت قرآن و احكام اسلام پیشنهاد می‌كردند، هرگز حاضر نبودند كه به جبهه‌‌ها بروند.
معظم له در بخش دیگری از سخنانشان به اهمیت نگهداری از بیت المال و مصرف صحیح و درست آن اشاره كردند و فرمودند: تصرف در بیت‌المال بسیار مهم است؛ حتی مصرف بیهوده یك برگ كاغذ برای انسان مسؤولیت‌آور است و باید در برابر خداوند پاسخگو باشد.
ایشان با بیان اینكه « حفظ بیت‌المال از حفظ اموال خود انسان مهم‌تر است؛ زیرا مصرف بی‌رویه‌ی بیت‌المال، ضمان‌آور است» اظهار داشتند: بعضی از مصارف غیر ضروری و خلاف شرع و قانون، از بیت‌المال هزینه می‌شود و گاهی آمارهای تكان‌دهنده‌ای را در روزنامه‌ها می‌خوانیم كه حاكی از هدر رفتن میلیاردها از پول بیت المال می‌باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اینكه بیت المال برای یك نفر نیست و به همه‌ی مردم تعلق دارد، بیان كردند:‌اگر این آمارها درست باشد برای كشور فاجعه‌آور است كه برخی بدون توجه به بیت المال چنین خیانت‌های بزرگی را به بیت المال می‌كنند و خیانت به بیت‌المال خیانت به همه‌ی مردم و نظام و انقلاب است.
حضرت آیت الله العظمی صافی در توصیه‌هایی به مسئولان نظام افزودند: امروز باید مردم را به نظام و انقلاب امیدوارتر كنیم؛ زیرا اگر مردم از نظام ناامید شوند، خطرات زیادی در پی‌خواهد داشت.
معظم له ادامه دادند: جامعه ما در جهان بالنده‌ و پویا بوده و افتخارات فراوانی آفریده است و در منطقه به عنوان كشوری مستقل شناخته می‌شود و باید این استقلال و پویایی را برای همیشه حفظ كنیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین علی علیه السلام و رفتار عدالت‌خواهانه‌ی آن حضرت، توصیه‌هایی را خدمت مسئولین و حاضرین ارائه نمودند.
در ابتدای جلسه آقای مهندس باهنر دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گزارشی از عملكرد جامعه اسلامی مهندسین، خدمت معظم له ارائه نمود.

پنجشنبه / 5 خرداد / 1390