سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير و اساتيد مدرسه الحجة(عج):
همه بايد در رفتار و گفتار ثابت كنند كه منتظر امام زمان عليه‌السلام هستند./عكس

مدیر، اساتید و جمعی از طلاب مدرسه الحجة (عج) صبح روز جمعه با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله العظمی صافی در مشهد مقدس با معظم له دیدار كردند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با توجه به وظایف طلاب و حوزه‌های علمیه در عصر حاضر فرمودند: زمانی‌كه ما در آن زندگی می‌كنیم زمانی بسیار حساس و عصر امتحان و تخلیص می‌باشد؛ همه باید امتحان دهند؛ هر كسی كه خود را به نحوی منتسب به امام زمان ارواحنا فداه می‌داند باید از آزمون‌های بزرگ در این زمان و فتنه‌های آخرالزمان سرافراز بیرون بیاید.
ایشان با تأكید بر لزوم تطابق گفتار و كردار ادامه دادند: باید صف راستگویان از دروغگویان جدا شود؛ این‌طور نیست كه اگر كسی ادعا كرد من منتظر امام زمان هستم ولی كارهاو رفتارش مخالف اسلام و دستورات شرع مقدس باشد امام زمانی است؛ آنچه كه اهمیت دارد عمل است نه گفتار.
معظم له افزودند: بعضی از مردم هستند كه همیشه به سر و سینه‌ی خود می‌زنند و فرج آن حضرت را از خداوند درخواست می‌كنند؛ اما در عمل فرسنگ‌ها با آن حضرت فاصله دارند.

مرجع معظم تقلید شیعیان جهان در بخشی از بیانات خویش به طلاب فرمودند: نوكری و خدمتگزاری آستان مقدس آن امام عزیز را برای خود افتخار بدانید و با هیچ چیز دیگر عوض نكنید. اگر ریاست داشته باشیم؛ قدرت و جاه و علم داشته باشیم؛ اما آقا ما را به چاكری درگاهش قبول نفرماید خسارت زده دنیا و آخرت هستیم.
ایشان طلاب را به تلاش و كوشش بیشتر در فراگیری علوم اهل بیت فراخواندند و اظهار داشتند: طلاب باید بدانند ما آمده‌ایم كه فقط به اسلام و امام زمان و اهل بیت علیهم‌السلام خدمت كنیم و برای رسیدن به این هدف بزرگ باید اندوخته‌های علمی و دینی خود را زیاد كنیم و یك لحظه فرصت‌ را از دست ندهیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به شبهه‌ها و سؤالات زیاد مردم در عصر حاضر فرمودند: عالِم دینی باید جامعیت داشته باشد؛ در فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و شناخت دوست و دشمن و فرقه‌های ضاله، تبحّر و تخصّص داشته باشد.
ایشان وظایف و مسئولیت‌های عالمان دینی را خطیر خواندند و افزودند: عالم دینی نباید اعتزال و گوشه‌گیری و كنار گذاشتن مسئولیت‌ها را برای خود امتیاز بداند. امام زمان علیه‌السلام مرجع، عالم و طلبه‌ای را می‌خواهند كه با مردم باشد و در میان مردم و از آن‌ها جدا نباشد و به وظیفه اصلی خود یعنی بیان احكام و امر به معروف و نهی از منكر بپردازد.
معظم له در توصیه‌های دیگری به طلاب فرمودند: به علمی كه بدست آورده‌اید قانع نباشید و همیشه و حتی تا هنگام مرگ در پی كسب علم و فضایل باشید.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه « اوضاع با سال‌های گذشته بسیار تفاوت كرده است؛ و این وظیفه امروز ما را خیلی سنگین كرده است» فرمودند: هر روز از اطراف جهان سؤال می‌آید و درخواست راهنمائی و توصیه دارند؛ مردم به اسلام توجه پیدا كرده‌اند؛ ما باید محاسن و زیبائی‌های كلام معصومین علیهم‌السلام را به جهان ارسال داریم تا دنیای تشنه‌ی معنویت به این وسیله از فساد و تباهی و ضد اخلاق مصونیت پیدا كند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه‌ها و مطالب انحرافی كه در جامعه مطرح می‌شود، فرمودند: ما خط انحراف را از اول گوشزد كردیم و گفتیم كه لازم نیست صبر كنیم تا آن‌ها خودشان را بیشتر نشان دهند؛ همان روز‌های سخت كه به احكام و دستورات مقدس شرع و به قرآن توهین نمودند باید جلوی آن‌ها گرفته می‌شد.
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه «همه ما مسئولیم و باید پیش خداوند متعال و امام زمان علیه‌السلام پاسخگو باشیم» اظهار داشتند: من همیشه گفته‌ام و می‌گویم مملكت ما صاحب دارد و صاحب اصلی آن، امام زمان علیه‌السلام است و ایشان بر همه‌ی كارها و گفته‌های ما مراقبت دارند.
معظم له ادامه دادند: این مملكت كشور شهیدان و جانبازان و آزادگان سرافراز است. و آن‌چه آنان از ما می‌خواهند، حاكمیت اسلام و برپائی عدل در كل جامعه است. روحانیت و مردم شرافتمند ایران هرگز از خواسته‌های خود كه عزت و سربلندی مملكت و سرافرازی نظام می‌باشد كوتاه نخواهد آمد.
مرجع تقلید شیعیان جهان در پایان فرمودند: روحانیت و طلاب عزیز باید سعی كنند كه غصّه‌های آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را كم كنند و زمینه‌ی ظهور موفورالسرور آن حضرت را فراهم نمایند.
در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام و المسلمین طباطبائی مدیر مدرسه الحجة(عج) گزارشی درباره برنامه آموزشی مدرسه ارائه نمود و حضرت آیت‌الله العظمی صافی از ایشان و همكاران محترمشان تقدیر و تشكر كردند. و برای مزید توفیقات آقایان دعا كردند.

شنبه / 1 مرداد / 1390