پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح شد:
تمام کارهای وزارت ارشاد باید اسلامی باشد

 

امروز پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه 94، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر جنّتی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، آقای دکتر جنّتی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه ارائه داد.

سپس معظّم له در توصیه‌هایی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمودند: کار فرهنگی بسیار مشکل و با اهمّیّت است و همه نهادهای کشور باید در این امر مهمّ و عظیم شرکت داشته باشند وهدف واقعی و نهایی هم باید این باشد که اصول و ارزش‌های اسلامی حفظ شود.

وزارت ارشاد هم یکی از وزارت‌خانه‌های بسیار مهمّی است که باید این امر را دنبال نماید و همه همّت خود را این قرار دهد که فعالیت‌های آن وزارت‌خانه، مطابق با اسلام و احکام قرآن بوده باشد.

ایشان با توجّه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد افزودند: اگر فرهنگ و تربیت‌های زیر بنایی آن طوری که باید و شاید بر روی پایه صحیح و مستقیم بنا نشده باشد، جامعه مواجه با فساد و بی‌بند و باری می‌شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: بنده از شخص جنابعالی که در یک خانواده محترم روحانی بوده‌اید و سوابق خوبی داشته‌اید، توقّع زیاد دارم و همچنین مردم هم متوقّع هستند که شما با مدیریت و درایت صحیح ان‌شاء الله بتوانید فرهنگ سازنده و حیات‌بخش اسلام را در این فرصتی که نصیبتان شده در جامعه ترویج کنید.

ایشان در ادامه با اشاره به کتاب‌هایی که در کشور چاپ می‌شود فرمودند: کتاب‌ها باید توسّط کارشناسان دینی و مذهبی نظارت شود، و کتاب‌هایی که بر خلاف اصول و مبانی اسلام هست منتشر نگردد.

معظّم له در قسمت دیگری از بیانات خود ادامه دادند: رشته‌های مختلفی که در وزارت ارشاد است از جمله ترویج قرآن و نشر و طبع کتاب‌های مذهبی، همه باید با نظارت صحیح جلو برود و شما هم که خودتان الحمدلله این مطالب را خوب متوجّه می‌شوید، در تأیید و تشویق انسان‌های مخلص و مؤلّفان متعهّد اهتمام کنید.

مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان دیدار، ضمن دعا برای موفقیت دکتر جنّتی در نشر احکام و مبانی اسلام، فرمودند: کاری بکنید که همیشه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را خوشحال نمایید، و بدانید آن حضرت بر همه امور اشراف دارند و باید قلب مقدّس ایشان را از کارهای خودمان خشنود نماییم.

پنجشنبه / 21 آبان / 1394