چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
در شب میلاد امام رضا برگزار شد؛ مراسم عمامه گذاري شماري از طلاب به دست حضرت آيت‌الله العظمي صافي

همزمان با شب ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا علیه السلام، شماری از طلاب مدرسه علمیه اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و ابافاضل علیه السلام شهر مقدس قم، به دست مبارك حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی كه هر سال به مناسبت ولادت حضرت رضا علیه السلام در این مدرسه علمیه برای مراسم عمامه گذاری حضور می‌یابند، شب گذشته نیز همچون سال‌های پیش به برخی از نكات اخلاقی و بایدها و نبایدها در خصوص پوشیدن لباس مقدس روحانیت اشاره داشتند.
معظم له پوشیدن لباس مقدس روحانیت را افتخار بزرگی دانستند و تصریح كردند: شما عزیزانی كه امشب با پوشیدن این لباس مقدس در سلك روحانیت در آمده‌اید باید بدانید كه مسؤولیت سنگینی متوجه شماست.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه كسانی كه مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می‌شوند باید قدردان این لباس باشند و در خط امامت و ولایت حركت كنند، اظهار داشتند: امیدواریم همه شما طلاب مدافعان اهل بیت علیهم السلام و خدمتگزاران اسلام و نظام باشید و خداوند به شما توفیق دهد تا در راه اسلام گام بردارید.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: علوم اهل بیت علیهم السلام از غنای بسیاری برخوردار است و فراگیری این علوم هرگز به پایان نمی‌رسد. طلاب سعی كنند همیشه سبب شادی حضرت ولی عصرارواح العالمین له الفداء را فراهم و از آنچه كه باعث ناراحتی و غم ایشان می‌شود دوری كنند
درابتدای این مراسم كه در فضایی بسیار معنوی و شادمان برگزار شد، طلاب در ابتدا با مولودی خوانی، شعر خوانی، قطعه ادبی و برنامه‌های مختلف فرهنگی، این شب بزرگ را جشن گرفتند و از حضور این مرجع تقلید در مدرسه علمیه خود استقبال كردند.
شایان ذكر است مجتمع بزرگ آموزشی طلاب اباصالح(عج)، از موفق‌ترین مجموعه‌های حوزوی است كه با جذب استعدادهای نخبه و تأكید بر نظام سنتی حوزه و روش‌های آموزشی پرورشی كارآمد،‌ هر ساله با استقبال گسترده طلاب جدید و خانواده‌های آنان برای ثبت نام روبه رو است.

 

يكشنبه / 17 مهر / 1390