پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار فرمانده و شورای فرماندهی سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام قم:
اظهار تاثر آيت‌الله العظمي صافي از شهادت جمعي از سپاهيان انقلاب

حضرت آیت‌الله العظمی صافی، امروز یكشنبه 22/8/1390 فرمانده و جمعی از اعضای شورای فرماندهی سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در ابتدای این دیدار با اشاره به حادثه روز گذشته در یكی از پادگان‌های اطراف تهران و به شهادت رسیدن جمعی از پاسداران فرمودند: با شنیدن خبر به شهادت رسیدن شماری از سپاهیان و فرزندان این مرز و بوم بسیار متاثر شدم.
ایشان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های آنان و با آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه افزودند: كسی كه در راه خدا سختی‌ها را تحمل كند و در این راه به شهادت برسد، به جایگاه والا و ارزشمندی رسیده است.
مرجع تقلید شیعیان جهان شهادت در راه خدا را بهترین مرگ دانستند و اظهار داشتند: گرچه همه، روزی از دنیا خواهیم رفت، ولی بهترین مرگ، شهادت در راه خداست؛ زیرا انسان جانش را مفت از دست نمی‌دهد و با خدا معامله می‌كند و عزیزانی كه روز گذشته به شهادت رسیدند در حقیقت جانشان را با خدا معامله كردند و هیچ ثوابی بالاتر از این نیست.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كردند: همه باید به دنبال احیای دین و فرهنگ اسلامی باشیم و برهمین اساس حركت كنیم و بدانیم مردم ما برای همین حفظ دین اسلام بود كه در دوران دفاع مقدس در مقام فداكاری اظهار وجود كردند.

ایشان تصریح كردند: مردم ما می‌دانستند كه مرگ در راه خدا با ارزش‌تر از همه كارهاست به همین دلیل در راه دفاع از دین هیچ كوتاهی نكردند و هدف‌شان تنها حفظ دین خدا بود تا این دین تا ابد باقی بماند و در زیر پرچم اسلام برقرار باشند.
ایشان ضمن تبریك عید سعید غدیر به نام سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام اشاره كردند و افزودند: این اسم، اسم امیرالمومنین است كه بعد از نام پیامبر از اسمای حسنی شناخته می‌شود و از اجل اسماست و با همین اسمای الهی دعا مستجاب می‌شود؛ زیرا در روایات داریم دعا، مستجاب نمی‌شود مگر اینكه با این نام‌ها، خداوند خوانده شود.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی فرمودند: البته كل عالم اسم خداست؛ شجر و دریا همه اسم خدا هستند و همه آن‌ها خدا را به یاد انسان می‌آورد؛ اسم پیغمبر هم اسم خداست و معنای والایی دارد. در روایت داریم وقتی روز قیامت می‌شود، همین اسم انسان را نجات می‌دهد و سبب شفاعت‌شان در درگاه الهی می‌شود.
ایشان با انتقاد از بی‌توجهی برخی خانواده‌ها برای تعیین اسم برای فرزندانشان اظهار داشتند: متاسفانه برخی اسم‌ فرزندان خود را با نام‌های غیر اسلامی انتخاب می‌كنند كه برای انسان تعجب‌آور است؛ اینان كه خود را شیعه می‌دانند چرا به چنین اسم‌هایی روی می‌آورند و چه پاسخی در برابر خدا دارند. به گمان برخی، نام‌های اروپایی برایشان ارزش می‌آورد در حالی كه از ارزش می‌افتند.
این مرجع تقلید خطاب به سپاهیان تصریح كردند: همه سپاهیان ما، سپاه امام زمان علیه السلام هستند، امیدوارم همیشه موفق باشید و در خط علی بن ابی طالب علیه السلام حركت كنید و این خط را برای همیشه حفظ كنید. بدانید هیچ كسی از صراط عبور نمی‌كند مگر كسی كه جواز عبور را از حضرت علی علیه السلام گرفته باشد.
معظم له ادامه دادند: امیدوارم خدا به شما توفیق بدهد تا در مقام احیای دین و حفظ حیثیت اسلام گام بردارید و به دنبال همان حرفی كه در اول انقلاب زدیم، باشید و نگذارید شعائر اسلامی در جامعه ضعیف شود و هر روز شاهد رونق بیشتر آن در جامعه باشیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با انتقاد از سست شدن بعضی از ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین برخی از مسئولین افزودند: همه ما مسلمان هستیم و همیشه باید به دنبال دستورات الهی باشیم و نگذاریم منكرات در جامعه زیاد شود. متاسفانه گاهی دیده می‌شود منكرات در جامعه افزایش می‌یابد و بی‌بندوباری در جامعه ترویج داده می‌شود و برخی به دعواهای غیراخلاقی می‌پردازند. همه باید به دنبال عمل به دستورات و تعلیمات اسلام باشند و بدانید كه اسم شیعه را باید تا زمان ظهور حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف گرامی بداریم.
در ابتدای دیدار سردار مهدی مهدوی نژاد ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام قم خدمت معظم له ارائه نمود.

 

يكشنبه / 22 آبان / 1390