پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مسئولان صدا و سیمای مركز قم:
صدا و سيما بايد جامعه را به طرف خداوند متعال سوق دهد.( به همراه متن كامل بيانات معظم له)

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز چهارشنبه 7/10/1390 مدیر و معاونان بخش‌های مختلف صدا و سیمای مركز قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های فراگیر صدا و سیما فرمودند: صدا و سیما، مدرسه و دانشگاه بزرگ و عظیمی است و باید طوری باشد كه مردم را بسازد، و جامعه را به طرف خداوند متعال سوق دهد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به نقش بی‌بدیل صدا و سیما در اثرگذاری بر مردم اظهار داشتند: نهادی نیست كه با عقاید و افكار و اخلاق مردم، مثل صدا و سیما ارتباط مستقیم داشته و اثرگذار باشد و اگر این مركز درست كار كند، خیلی از نواقص و نقاط ضعفی كه در جامعه وجود دارد برطرف می‌شود.

معظم له وظیفه و مسئولیت مدیران و برنامه‌ریزان صدا و سیما را بسیار خطیر ارزیابی كردند و فرمودند: هر چه روی برنامه‌های صدا و سیما كار شود و مسئولان آن اهتمام داشته باشند، واقعاً سزاوار است. از طرف دیگر اگر مسامحه هم باشد، كم آن هم بسیار زیانبار و خطرناك است.

ایشان ضمن ابراز تأسف از برخی برنامه‌های صدا و سیما به مسئولان تذكر دادند: باید همه مواظب باشیم و این موقوف به این است كه از صدر تا ذیل، همه احساس مسئولیت كنند و هدفشان اجرای دستورات و معارف اهل بیت علیهم السلام، اخلاق اسلامی، استقلال و مبارزه با غرب‌گرایی، و نیز مبارزه با آن‌هایی كه اسلام‌زدایی می‌كنند، باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از بیانات خویش با تأكید بر حفظ و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب افزودند: فرهنگ اختلاط و عدم تفكیك جنسیتی در جامعه، فرهنگ غیر اسلامی است. فرهنگ ما غیر از این فرهنگ است؛ فرهنگ ما، فرهنگ قرآن است، فرهنگ اسلام است، فرهنگ «وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ » است.
معظم له در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی خدمتگزاران به اسلام اظهار داشتند: امیدوارم همه موفق باشید و بتوانید در این شرایط، طوری عمل كنید كه موجب شوكت نظام اسلامی در خارج و داخل شود و برنامه‌هایی بسازید كه به مردم روح و نشاط اسلامی بدهد
در ابتدای این دیدار، مدیر صدا و سیمای مركز قم، گزارشی از فعالیت‌های این مركز ارائه، و آمادگی خود را جهت انجام دستورات مراجع معظم تقلید اعلام نمودند.

پنجشنبه / 8 دى / 1390