پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار سفير تركيه در ايران با حضرت آيت الله العظمي صافي

سفیر تركیه در ایران، صبح دوشنبه 30/8/1390 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
سفیر تركیه در این مراسم كه به صورت خصوصی برگزار شد، ضمن ابراز علاقه به مردم ایران و روحانیت شیعه، خواهان افزایش روابط بین دو كشور در همه‌ی سطوح شد.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز در این دیدار با ابراز همدردی با مردم مسلمان تركیه در حادثه زلزله اخیر فرمودند: همه ما، هم‌درد و شریك غم مردم تركیه هستیم.
ایشان با اشاره به گسترش اسلامخواهی در مردم تركیه اظهار داشتند: بسیار خوشحال هستیم كه مردم تركیه به اسلام توجه خاصی پیدا كرده‌اند و این برای كشورهای اسلامی و منطقه حائز اهمیت است.
معظم له به وجود برخی آثار اسلامی از جمله مساجد از قرن اول هجری در این كشور اشاره كردند و افزودند: امید است كه كشورهای مسلمان به خصوص دو كشور دوست و همسایه ایران و تركیه ارتباطات بیشتری با یكدیگر داشته باشند و مطمئناً افزایش این ارتباطات نتایج و ثمرات بسیار خوبی برای جوامع اسلامی خواهد داشت.
مرجع تقلید شیعیان جهان، ضمن تقدیر از مواضع نخست‌وزیر تركیه نسبت به اهل بیت پیامبر علیهم السلام در مراسم عاشورا اظهار داشتند: امیدواریم كه به بركت توجه به اهل بیت علیهم السلام راه پیشرفت و ترقی برای مردم این كشور بیش از پیش گشوده شود و ما از موفقیت‌ و پیشرفت مسلمانان، در هرجایی كه باشند خوشحال خواهیم شد.
معظم له در این دیدار مطالب مهم دیگری را نیز بیان فرمودند.

 

دوشنبه / 30 آبان / 1390