جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مسئول جامعة القرآن و تعدادی از حافظان قرآن كریم:
بايد در جامعه قرآني، كساني مورد تشويق و تقدير قرار بگيرند كه در خدمت قرآن و اهل بيت عليهم السلام هستند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی روز سه‌شنبه، 2/12/90 در دیدار مسئول جامعة القرآن الكریم و تعدادی از حافظان قرآن از كشورهای مختلف، ضمن تشكر از فعالیت‌های قرآنی این مركز، اهتمام بیشتر به معارف اهل بیت علیهم السلام، این مفسران واقعی قرآن را در كنار فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه خواستار شدند.
معظم له در این دیدار، انس و آشنایی هر چه زیادتر با قرآن را باعث نورانیت بیشتر دانستند و فرمودند: همه نواقص جامعه از مأنوس‌نبودن با قرآن و معارف قرآنی سرچشمه می‌گیرد. هر چه انس جامعه با معارف قرآن كریم بیشتر باشد، جامعه موفق‌تر، و دارای نواقص كمتری خواهد بود.
ایشان در ادامه با بیان اهمیت آموزش تفسیر قرآن كریم به حافظان بیان داشتند: اگر حافظان قرآن كریم بخواهند به قرآن تمسك كنند، باید به اهل بیت علیهم السلام هم متمسك شوند و تفسیر آیات شریفه را از ایشان فرابگیرند.
مرجع عالیقدر شیعه، تشویق حافظان و دانش‌پژوهان معارف قرآنی را مهم دانستند و تأكید كردند: در یك جامعه قرآنی، كسانی باید مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند كه در خدمت قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستند، و تشویق كسانی كه خلاف معارف اسلام رفتار می‌كنند و برای مثال همه عمرشان را به گناه مشغول بوده‌اند، جایز نیست. متأسفانه آن طور كه باید از حافظان و مفسران قرآن تشویق شود، انجام نمی‌شود.

آیت الله العظمی صافی، بانوان حافظ قرآن كریم را مخاطب قرار دادند و فرمودند: خواهرانی كه توفیق حفظ قرآن پیدا كرده‌اند، باید حیات قرآنی یك زن مسلمان را، هم خودشان داشته باشند و هم الگویی برای دیگر بانوان جامعه باشند.
معظم له در ادامه بیانات خود فرمودند: امروز عِدل قرآن كریم، حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء می‌باشند كه همه شیعیان باید به آن وجود مقدس، توجه و توسل داشته باشند، و سعی كنند كه رضایت خاطر انور آن حضرت را به دست آورند، و همه برادران و خواهران قرآنی كه در این مراكز مقدس قرآنی فعالیت می‌كنند، از آن حضرت استمداد داشته باشند كه انشاء الله تعالی مشمول عنایات خاصه آن حضرت باشند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام طباطبایی مسئول جامعة القرآن، گزارشی از برنامه‌های این مؤسسه ارائه، و از توجّه خاص حضرت آیت الله العظمی صافی به این مركز قرآنی، تقدیر و تشكر نمودند.
همچنین قبل از بیانات حضرت آیت الله العظمی صافی، یكی از نوابغ قرآنی این مركز كه علاوه بر حفظ قرآن به تفسیر آیات نیز تسلّط داشت، به تلاوت و تفسیر بخش منتخبی از قرآن كریم پرداخت. این نابغه‌ی قرآنی كه مورد تشویق و عنایت ویژه‌ی معظم له قرار گرفت 8 سال داشته و اهل آذربایجان شرقی می‌باشد.

چهارشنبه / 3 اسفند / 1390