شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار خیرین جامعة المصطفی العالمیة:
مشاركت در امر تبليغ و ترويج معارف اهل بيت عليهم السلام در سراسر دنيا، نشانه درك و معرفت والاي ديني و مذهبي است

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الشریف صبح چهار‌شنبه 26/11/1390 جمعی از اساتید و خیرین جامعة المصطفی العالمیة را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار، با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج معارف اسلام در سراسر دنیا، مشاركت خیرین در این راه را نشانه معرفت و درك والای آنان از این امر دانستند، و بیان فرمودند: خیرین در امر مهم تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا، باید قدر نعمت خدمت به مكتب عزیز اسلام و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام را بدانند و در این امر از هم پیشی بگیرند.
مشروح بیانات مرجع عالیقدر به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سید الاولین و الآخرین و خاتم الانبیاء و المرسلین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لاسیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.
قال الله تعالی: الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللهَ/احزاب؛39.

بنده از بیانات كافی و وافی شما كه بیان داشتید تشكر می‌كنم. هر كسی كه علاقه‌مند به دین و مكتب اهل بیت علیهم السلام باشد، از این گزارش‌ها و اخبار خوشحال می‌شود، و از همه مهم‌تر وجود مبارك آقا حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است كه هر چقدر از این امور بیشتر باشد، سرور و خوشحالی قلب مباركشان بیشتر است.

تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام به سراسر دنیا بسیار مهم است و بدانید هر كجا این‌ها تبلیغ شود، آن‌هایی كه منصف باشند واقعاً از آن استقبال می‌كنند.
تمام معارف مكتب اسلام عزیز صددرصد با فطرت بشر مطابق و موافق است؛ هر انسانی كه فطرتش محجوب نشده باشد، این‌ها را قبول می‌كند. بایستی اولاً خودمان این‌ها را به طور كامل فرابگیریم، و ثانیاً این‌ها را به زبان روز و كیفیتی مناسب معرفی كنیم تا در همه دنیا توسعه پیدا ‌كند؛ و انشاء الله طوری شود كه این مكتب عزیز فراگیر گردد، چرا كه معارف قرآن و مكتب انسان‌ساز اهل بیت‌ علیهم السلام همگان را به حیات پاك و طیّب فرا می‌‌خواند:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لله وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یُحْیِیكُمْ/انفال؛24.
همین بحث اعزام مبلغ به دیگر كشورها، مسأله بسیار مهم و بزرگی است كه الحمدلله شروع شده است، و باید اهتمام شود تا روز به روز در همه جوانب گسترش پیدا كند.
حال اگر كسانی در این راه خودشان را شریك كنند و به عنوان خیّر، در این جهت مهم همكاری كند، بسیار باارزش است، و می‌شود گفت كه هیچ كار خیری از امر تبلیغ بالاتر نیست كه كسانی این درك و معرفت و بصیرت را داشته باشند كه خود را در چنین امر مهم و حیاتی شریك نمایند.
همین كه بیان كردید كه مثلاً در فلان روستا یا محل، 300 نفر به واسطه همین تبلیغ‌ها شیعه شده‌اند، چه ثوابی از این بالاتر و باارزش‌تر؟ مسأله كمی نیست. همه اهتمام وجود مبارك پیغمبر اكرم صلوات الله علیه و آله این بود كه حتی یك نفر را هدایت كنند، و به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند كه اگر یك نفر به دست تو هدایت یابد، بالاتر و بهتر است از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد.
این‌‌كه خیرین ما در چنین مسائلی شركت می‌كنند، نشانه كمال معرفت آن‌هاست. این عزیزان تربیت اسلامی شده‌اند، تربیت قرآنی شده‌‌اند كه:
ذلِكَ الْكِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقین‏ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُون/بقره؛2و3.
این انفاق‌ها در راه خیر، همه نشانه تقوی است. این كه انسان از آنچه خداوند به او عطا كرده است در راه خدا مصرف كند، نشانه پرهیزكاری و متقی‌بودن است.
البته باید خیرین ما در امور خیر، با هم در مسابقه باشند، و هر كسی از دیگری در این راه پیشی بگیرد، و این موقعیتی كه پیش آمده است تا انسان بتواند به دین و قرآن و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خدمت كند، و دنیا را از سرچشمه معارف اسلام و هدایت های اهل بیت علیهم السلام سیراب كند، را قدر بدانند.
اگر انسان، از اموال و نعمت‌هایی كه خداوند به او عطا كرده است خوب استفاده كرده باشد خصوصاً در مسیر علم و معرفت مردم نسبت به خداشناسی، امام شناسی، معادشناسی و غیر این‌ها، واقعاً همیشه باقی و ماندگار می‌ماند.
امیدوارم خداوند به همه عزیزانی كه در این مسائل اهتمام می‌كنند توفیق بدهد، و عنایات آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه باشد. همان‌طور كه عرض كردم اول كسی كه از این برنامه‌ها خوشحال می‌شوند، وجود مبارك حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است.
در روایت داریم كه مَا عُبِدَ الله بِشَیْ‏ءٍ أَحَبّ إِلَى اللهِ مِنْ إِدْخَالِ‏ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِ؛ خدا عبادت نشده است به هیچ كاری كه بهتر از این باشد كه انسان مؤمنی را خوشحال كند.
حال اگر انسان، امام زمان خود را خوشحال كند، و ایشان مسرور شوند، چه سعادتی بالاتر از این می‌توان داشت.
در پایان مجدداً از شما تشكر می‌كنم و از خداوند متعال می‌خواهم همه شما را در این راه موفق بدارد تا انشاء الله مكتب عزیز اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام را در همه دنیا تبلیغ و ترویج نمایید.والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته 
 

پنجشنبه / 27 بهمن / 1390