پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای ستاد اربعین:
شور و شعور میلیون‌ها زائر اربعین، دنیا را مبهوت و شگفت‌زده کرده

 

 

آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای ستاد اربعین:
شور و شعور میلیون‌ها زائر اربعین، دنیا را مبهوت و شگفت‌زده کرده است.

 

 

 

امروز یک‌شنبه 8 آذرماه 94 رئیس سازمان حج و زیارت آقای اوحدی و رئیس ستاد اربعین آقای ذوالفقاری با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، مسئولان این ستاد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ارائه دادند.
معظّم له با تقدیر و تشکّر از اعضای محترم ستاد اربعین در خدمتگزاری به عزاداران حضرت سید الشهداء ‌علیه‌السلام فرمودند: خدمت و پذیرایی از زائران و شیفتگان حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام که با پای پیاده به عتبات عالیات مشرّف می‌شوند، بهترین افتخار است و نمی‌شود اجر و ثواب آن را توصیف کرد.
ایشان، نور حسین علیه‌السلام را خاموش‌نشدنی دانستند و افزودند: از روزی که سیّد الشهداء علیه‌السلام به شهادت رسیدند، بانگ و فریاد اظهار ارادت شیعیان به آن حضرت تا امروز بلند است و روز به روز این عرض ارادت و درک و شعور ولایی مردم بیشتر می‌شود؛ اموال بسیاری که در عزاداری‌ها و به خاطر زنده‌نگهداشتن قیام آن حضرت هزینه می‌شود، نویسندگان و شعرایی که افتخارشان، نوشتن و سرودن برای قیام عاشوراست؛ عزیزانی که در راه حسین علیه‌السلام جان خود را بر کف گرفته‌اند، همه و همه نشان از شور و درک بالای مردم نسبت به این امر دارد.
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: همین حرکت الهی اربعین، که میلیون ها مشتاق آن حضرت، به صورت خودجوش و پیاده به کربلای معلّی مشرّف می‌َشوند، حاکی از این شور و شوق وصف‌ناشدنی است. این برنامه‌ی بزرگ، چنان انعکاسی در جهان پیدا کرده و به عنوان معرّف شیعه و مکتب حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام قرار گرفته است که همه دنیا منتظر آمدن روز اربعین جهت انعکاس این واقعه‌ی عظیم هستند. الحمدلله عشق به سالار شهیدان در میان مردم به ویژه جوانان موج می‌زند و روز به روز هم شاهدیم که استقبال از این برنامه‌ها بیشتر می‌شود و بدانید در این بین، افرادی که قصد سوء داشته باشند منکوب هستند و نخواهند توانست با حقیقت قیام امام حسین علیه‌السلام و شور شیعیان مبارزه کنند.
آیت الله العظمی صافی در ادامه دیدار، با بیان آرزوی خود مبنی بر خدمت به زوّار حضرت سید الشهداء‌علیه الصلوة‌و السلام بیان داشتند: افرادی که در این راه خالصانه زحمت می‌کشند و در خدمت زائران آقا و مولای ما حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌باشند، باید به این عنوان افتخار کنند که عنوان و مقامی بالاتر از آن نیست. حقیر هم آرزو دارم در کنار خادمان زوّار اربعین حسینی علیه‌السلام، خاک پای عاشقان و عزاداران آن حضرت باشم.
معظّم له در قسمت دیگری از توصیه‌های خود خطاب به عزاداران حسینی علیه‌السلام فرمودند: حال که این جمعیت انبوه و شیفته خاندان اهل البیت علیهم السلام، این‌گونه ابراز ارادت می‌کنند و دنیا را شگفت‌زده ساخته‌اند، باید هدف اصلی قیام حضرت سید الشهدا علیه الصلوة‌و السلام را که همان امر به معروف و نهی از منکر است ترویج کرد و همه بخصوص متصدّیان امور جامعه، اهتمام بیشتری نسبت به این فریضه الهی نشان دهند که ان‌شاء‌الله نور هدایتی که به واسطه وجود مبارک آن حضرت جهان را فراگرفته است، بشریت را به سوی کمال و سعادت پیش ببرد.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، ضمن آرزوی توفیق بیشتر برای خادمان این برنامه بزرگ فرمودند: مسئولان و متصدّیان امر خدمت به زوّار حضرت، باید در تمام برنامه‌ها و هدف‌گزاری‌ها طوری عمل کنند که مورد رضایت آن حضرت باشد. ان‌شاء الله خداوند متعال شما و همه کسانی که در این راه خدمت می‌کنند را حفظ فرماید و این عنوان خدمت به مکتب اهل البیت علیهم السلام برای شما باقی باشد.

يكشنبه / 8 آذر / 1394