پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات حضرت آيت الله العظمي صافي پس از شرکت در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی:
حضور مردم براي دفاع از اسلام است. / نمايندگان براي مشكلات معيشت مردم چاره سازي كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح امروز جمعه 12/12/1390 با شركت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق سیار حوزه انتخاباتی قم انداختند.
 معظم له آنگاه در بیانات مهمی به تبیین اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی و وظایف مهم نمایندگان پرداختند.
این مرجع تقلید فرمودند: مجلس آینده باید مجلسی شجاع، مستقل، متعهد به اسلام و حاكمیت احكام اسلام و مدافع حقوق فقرا و محرومان باشد.
ایشان افزودند: نمایندگان باید برای مشكلات مردم به خصوص تورم و گرانی و مسائل اقتصادی كشور برنامه ریزی و چاره‌سازی كنند.
این متفكر بزرگ جهان اسلام، با اشاره به اهمیت پسوند اسلامی برای مجلس شورای اسلامی و جمهوری اسلامی فرمودند: وظیفه همه مسئولان در سطوح مختلف با توجه به همین پسوند معلوم شده است كه آن دفاع از مقدسات اسلام و عزت و عظمت مملكت و انقلاب اسلامی است.
معظم له در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به وظایف مهم نمایندگان فرمودند نماینده‌ی مجلس باید در امور داخلی و خارجی با شجاعت و درایت وارد شود و از حقوق ملت در تمام جوانب حمایت نماید.
این مرجع تقلید با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن فرمودند: این حضور همه برای اسلام و دفاع از مقدسات اسلام است همانطور كه در دفاع مقدس جوانان ما به خاطر حاكمیت اسلام از مملكت دفاع نمودند و اگر خدای نكرده این تعهد اسلامی در بعضی مسئولین كم‌رنگ شود مردم دلسرد می‌شوند؛ لذا وظیفه اصلی همگان این است كه مردم را با تعهد و عمل به اسلام، در صحنه‌ها نگاه داریم.

جمعه / 12 اسفند / 1390