جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی با تشكر از خدمات شهردار تهران:
مردم ولي‌ّ نعمت شما هستند، به آنان احترام بگذاريد./مردم بين خدمت‌گزار و ديگران فرق مي‌گذارند.

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، امروز جمعه 22/02/91 دكتر قالیباف شهردار محترم تهران، و عده‌ای از معاونان و مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را به حضور پذیرفتند.
در ابتدای این دیدار، دكتر قالیباف گزارش مفصّلی از برنامه‌های شهرداری تهران و كارهای مهمّی كه در این چند ساله در شهر بزرگ تهران انجام شده ارائه داد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی در ابتدا میلاد مسعود حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را به محضر مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و به همه دوستداران و شیعیان حضرت، و حاضرین در جلسه تبریك و تهنیت گفتند، و فرمودند:
انشاء الله همه ما از بركات این عید سعید، برخوردار بوده، و زندگی پربركت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را برای خود الگو و سرمشق قرار دهیم.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند:

مطالبی كه جنابعالی تذكر دارید، موجب خرسندی و سرور اینجانب شد و بسیار لذّت بردم. شهر تهران اهمیت بسیار بزرگی در جهان اسلام و منطقه دارد؛ تهران مركز و پایتخت نظام اسلامی است كه باید در تمام جهات، الگوی جهان اسلام باشد.
كشور ما كه بحمدالله افتخار دارد در ذیل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم و اهل بیت علیهم الصلاة و السلام ‌باشد، اساس تمدّن و مدیریت آن، باید تمدن اسلامی و علوی بوده، و بر اساس عهدنامه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به مالك اشتر اداره شود.
ایشان در ادامه با توجه به اهمیت رعایت حقوق شهروندان و مردم بر مسئولان فرمودند:
مردم شریف ایران كه همیشه در صحنه‌های مختلف حضور یكپارچه خود را نشان داده، و از اصول و ارزش‌های اسلامی نظام دفاع می‌نمایند، بر همه مسئولان حقوق بسیار زیادی دارند، كه مسئولان اولاً باید قدردان و شاكر چنین مردم فهیم و شریفی باشند، و ثانیاً‌حقوق آنان را به طور كامل رعایت نموده، و وسایل رضایت و خوشنودی آنان را فراهم نمایند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه بیانات خود با توجه به تعداد زیاد محرومان و ضعفا در جامعه فرمودند:
وظیفه همه مسئولان این است كه رعایت حال ضعفا را در درجه اول وظایف خود قرار بدهند، و بین شمال شهر و جنوب شهر نباید امتیازی بگذارند. همه ساكنان جنوب و شمال بندگان خداوند هستند، و حقوق آنها باید مراعات شود. احترام آنان برای شما و همه مسئولان مملكت واجب است.
معظم له در قسمت دیگری از سخنان خود فرمودند:
مردم ولیّ نعمت همه مسئولان می‌باشند و باید به همه آنها احترام گذاشت. مردم بین خدمت‌گزار و دیگران فرق می‌گذارند.
شما باید خدا را شكر كنید كه افتخار دارید به این مردم خدمت می كنید و بر خدمت خود بر مردم، نباید منّت گذاشت.
بنده از جنابعالی تشكر می‌كنم كه خدمت به مردم را برای خود افتخار دانسته، و آن را وسیله تقرب به خداوند متعال می‌دانید.
مرجع عالیقدر شیعه در قسمت دیگری از فرمایشات خود نسبت به تورم و گرانی در جامعه هشدار دادند و فرمودند:
همه باید این معضل بزرگ را برطرف نموده و رضایت مردم را جلب نمایند.
ایشان در ادامه، با اشاره به مسائل فرهنگی و مذهبی، به خصوص مسأله حجاب و رعایت این سنت بزرگ اسلامی در جامعه، خواستار رعایت شئون اسلامی و دستورات شرع مقدس در تمامی مراكز هنری و فرهنگی مربوط به شهرداری شدند و فرمودند:
تمام سنت‌های گذشته ما باید حفظ شود، و زمینه‌ای برای سنّت‌شكنی فراهم نگردد. چادر، برای زن مسلمان یك پوشش سنتی و اسلامی است كه یبش از هزار سال است زنان مسلمان ما آن را حفظ نموده و به آن افتخار می‌نمایند. چادر، لباس متحد الشكل زنان مسلمان می‌باشد.
زن در نزد خداوند متعال بسیار عزیز و دارای كرامت است، و خود آنان باید این كرامت و قداست را حفظ نموده و به آن افتخار نمایند.
معظم له در پایان این دیدار فرموند:
امیدوارم كه خدمات شما مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد، و همه اهتمام خودتان را در این راه قرار دهید كه وجود مقدس آقا امام زمان علیه الصلاة و السلام از شما خشنود گردد، و من هم برای موفقیت بیشتر شما دعا می‌كنم.
 

جمعه / 22 ارديبهشت / 1391