جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي هوايي سپاه:
بي‌تفاوتي نسبت به مسائل جامعه،‌زيبنده‌ي مسلمان نيست

 حضرت آیت الله العظمی صافی امروز 9/8/86 در دیدار گروهی از فرماندهان نیروی هوایی سپاه پاسداران فرمودند: انسان باید بتواند از همه نعمت‌ها و فرصتهایی كه در این دنیا برایش فراهم می‌شود، كمال استفاده را ببرد و در مسیر تقرب به خداوند متعال بهره‌برداری كند.

معظم له با بیان اینكه،‌ كمترین شكری كه انسان در برابر این همه نعمت الهی می‌تواند ابراز كند،‌ اینست كه با نعمتی كه خدا داده است، معصیت خدا صورت نگیرد،‌فرمودند:باید از نعمت‌ها در مسیری استفاده كرد كه رضای خدا در آن باشد و در راه كسب كمالات معنوی باشد تا جایی كه فرصت تصرفاتی در این عالم امكان به او داده شود.

این مرجع تقلید، دنیا را دار امتحان دانستند و فرمودند:هر كس در هر نهاد و شغلی كه خدمت می‌كند باید اهتمام داشته باشد كه به وظایف شرعی خویش عمل كند تا از این امتحانات كه در مسیر زندگی همه وجود دارد، سربلند بیرون بیاید و نمرات عالی كسب كند.

ایشان با اشاره به اینكه هر كس در این مسیر معرفت بیشتری داشته باشد، به خداوند نزدیك‌تر است،‌فرمودند: در روایت آمده است كه اگر كسی نسبت به خدا معرفت پیدا كند، آثار این معرفت الله در تمامی نواحی زندگی او و در تمام حركات و رفتار او ظاهر می‌شود.

معظم له با اشاره به روایتی از رسول الله كه فرمودند اولیای خدا كسانی هستند كه وقتی سخن می‌گویند، سخنشان حكمت است و وقتی سكوت می‌كنند، تدبر و تفكر است، فرمودند: اولیاءالله، حكمشان برای مردم حكمت و پند است و در كلامشان برای جامعه نصیحت و خیر خواهی است. وجودشان و سیر و حركتشان روی زمین، اسباب بركت و روزی است

معظم له در ادامه با اشاره به خطبه همام امام علی، علیه السلام، فرمودند: اولیاءالله كسانی هستند كه در عقیده و ایمان به معاد به جایی رسیده‌اند كه گویی در بهشت هستند و از نعمت‌های بهشتی استفاده می‌كنند، و نسبت به آتش جهنم نیز در عذاب هستند، همه اینها را می‌بینند و اعتقاد واقعی به اینها دارند

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان روایتی دیگر از چشمه گوهربار اهل بیت علیهم السلام فرمودند:‌ در روایت است كه از ما نیست آن كسی كه هر روز یك بار حساب كار خودش را نكند. اگر كار خوبی كرده بود شكر كند كه چنین توفیقی به او عطا شده است و اگر خدای نخواسته كار زشتی از او ظاهر شده است در مقام توبه و استغفار برآید و دیگر به آن برنگردد

ایشان بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه را زیبنده مسلمان ندانسته و فرمودند: ما باید از معارف دینی خود تجلیل كنیم و در مقابل فِرَق باطله مواضع خودمان را داشته باشیم.همه ما مسئولیم و نباید نسبت به مسائل جاری جامعه اسلامی بی‌تفاوت بود و همه باید برای حاكمیت بیشتر اسلام و قرآن در جامعه تلاش كنیم.

چهارشنبه / 9 آبان / 1386