جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار فرمانده سپاه قم و نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران استان:
علّت اصلي مشكلات جامعه، دوري از فرهنگ علوي است./ روش حكومت‌داري اميرالمؤمنين عليه‌السلام براي هميشه، بايد اسوه و الگوي حاكمان قرار بگيرد.

هم‌زمان با روز میلاد با سعادت حضرت امام هادی علیه‌السلام و در آستانه عید بزرگ غدیر، فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران قم، روز چهارشنبه 10/8/1391 با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف دیدار كردند.

معظّم له در این دیدار، بیانات ارزشمندی ارائه فرمودند كه قسمتی از آن به شرح ذیل است:

***

بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله الّذی جعلنا من المتمسكین بولایة امیرالمؤمنین والائمة الطیبین الطاهرین المعصومین والحمدلله الّذی هدانا لهذا وما كنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله والصلوة والسلام علی سیدنا ابی‌القاسم محمد وعلی آله الطیبین الطاهرین المعصومین ولاسیما بقیة الله فی الأرضین واللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.

قال الله تعالی: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَل لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»

بنده اولاً عید شریف ولادت حضرت هادی علیه‌السلام و بعد، جشن بزرگ الله اكبر و عید بزرگ جهانی و روز تاریخی اعلام هویّت حقیقی دین اسلام به تمام جهانیان آن هم به وسیله شخص خود پیغمبر اكرم صلی‌الله علیه و آله را خدمت شما عزیزان تبریك عرض می‌كنم.

 

* عمق‌بخشی به معرفت ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام از وظایف مهمّ شیعیان است

تأكید آیات قرآنی بر مسأله ولایت آن هم با لحن «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» نشان از این دارد كه مسأله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، اساسی‌ترین مسائل در ایمان به خداوند متعال و سایر عقاید حقّه است، یعنی استقامت در همه عقاید، منوط به این است كه مردم در امر ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام استقامت داشته باشند.

نكته دیگری كه باید مورد توجه قرار بگیرد این است كه مردم باید معنای ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را كامل بشناسند و به لفظ تنها اكتفا نكنند. باید بدانند معنای این‌كه به آن حضرت، امیرالمؤمنین، ولیّ الله و ممسوس فی ذات الله می‌گوییم چیست كه هر چه معرفت انسان به این معانی عمیق‌تر شود، بیشتر در مسیر تقرّب به خداوند متعال قرار می‌گیرد.

* عمل به هدایت‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام، تنها راه نجات بشریّت است

هر چه بیشتر، غدیر، تجلیل و تعظیم شود و مردم فرهنگ غدیر را بیاموزند و بدانند كه باید در خط ولایی امیرالمؤمنین علیه‌السلام باشند، به سعادت و نجات نزدیكترند. همه بدانند كه اگر دنیا و آخرت را می‌خواهند، باید راهی را بروند كه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آن ارشاد فرموده است.

مشكلات بشریّت و جامعه امروزی ما، دوری از فرهنگ غدیر و علوی است و هدایت‌های حضرت علی علیه‌السلام و عمل به آن، نجات‌بخش بشریّت و جامعه امروزی ماست. روش و سیره زندگی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و نیز روش زمامداری و حكومت آن حضرت، باید برای همیشه الگو و اسوه حاكمان قرار بگیرد كه تنها راه نجات و سعادت است.

* اصل و اساس دین، قبول ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است

همه هویّت ما مربوط به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. در روایات داریم كه چنانچه بنده‌ای خداوند متعال را به قدر آنچه كه نوح امّت خود را دعوت می‌كرد، شب‌ها عبادت كند و روزها روزه بگیرد و مثل كوه احد، طلا در راه خدا انفاق كند ولی ولایت علی بن ابی طالب علیه‌السلام را نداشته باشد، در درگاه خداوند متعال هیچ‌یك از آنها قبول نمی‌شود. اصلاً این روایت، تفسیر همین آیه شریفه «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» است، یعنی اگر مسأله ولایت نباشد، سایر چیزها ناتمام است و اثری ندارد.

* سپاه پاسداران به عنوان پاسداران دین، باید جلوی منكرات بایستد

حال شما عزیزان پاسدار كه به عنوان پاسداران دین، ولایت و انقلاب اسلامی معروفید، در این زمان باید علاوه بر این كه خودتان ملتزم به شرع و احكام هستید، جلوی منكرات بایستید، جامعه را حفظ كنید و از انحراف جامعه به سوی خلاف شرع و دین جلوگیری نمایید.

 

* نگذارید برخی حیثیت و قداست سپاه را خدشه‌دار سازند

بنده همیشه از سپاه پاسداران تعریف كرده‌ام، چرا كه واقعاً می‌بینم افراد خیلی خوب و مؤمنی مشغول خدمت هستند كه در همان خط اول انقلاب باقی مانده‌اند. شما هم ملتفت باشید این قداست مقام را نگه دارید و اجازه ندهید این حیثیت و قداست سپاه خدشه‌دار شود.

سپاه پاسداران، یعنی پاسداری دین، پاسداری احكام و قرآن، پاسداری فرهنگ و مذهب و در یك كلمه پاسداری ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام.

شما خودتان را لشكر امام زمان علیه‌السلام بدانید كه می‌خواهید مقاصد آن حضرت را در جامعه پیاده نمایید. البته همگان باید خود را در این خط بدانیم و فرقی نمی‌كند در چه لباسی باشیم چرا كه هدف و غرض، واحد است.

 

* باید به دنیا نشان دهیم كه نظام ما، نظامی اسلامی و الهی است

انشاء‌الله این دین، مكتب و اصالتی كه داریم باید محفوظ بماند تا روز به روز بر قوّت و عظمت آن در دنیا افزوده شود. باید طوری نظام اسلامی را حفظ كنیم كه همه دنیا در مقابل آن سر تعظیم فرود بیاورند و ببینند كه نظام ما نظام بدیع الهی اسلامی است و با نظام‌های دیگر فرق اساسی دارد.

به هر صورت بنده از شما عزیزان تشكر می‌كنم و امیدوارم كه انشاء‌الله زحمات شما مقبول درگاه حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد. خداوند شما را در مسیری كه از اوّل انقلاب شروع كردید و تا به حال بر آن باقی مانده‌اید حفظ كند. والسلام علیكم و رحمة الله وبركاته

 

 

 

پی‌نوشت‌ها:

1. سوره مریم، آیه96.

2. سوره مائده، آیه 67.

چهارشنبه / 10 آبان / 1391