جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در دیدار مدیر كل محترم آموزش و پرورش استان قم:
جامعه، رهين لطف معلّم است. معلّمان بر همه افراد جامعه حق دارند.

* تمام جهات تكامل و ترقّی جامعه به تعلیم و تربیت بستگی دارد و اگر در جامعه كمبودی باشد علّتش این است كه به این مسأله مهم توجه نداشته‌ایم.
* جامعه اسلامی همیشه باید سرآمد همه جوامع بوده و از نظر علمی در اوج كمال و در بالاترین قلّه‌های دانش باشد.
* كاری بالاتر، بهتر و مقدّس‌تر از معلّمی و استادی نیست.

همزمان با گرامیداشت هفته معلّم، مدیر كل محترم آموزش و پرورش استان قم با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
بخشی از بیانات معظم له در این دیدار به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سید الأولین و الآخرین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لا سیما مولانا بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.

مسأله تعلیم و تربیت در اسلام بسیار با اهمیت و با عظمت است كه انسان متعجب می‌شود كه چقدر دین مقدس اسلام این همه به موضوع تعلیم و تربیت توجه عمیق دارد و همگان را به این امر مهم ترغیب و تشویق می‌نماید.
تمام جهات تكامل و ترقّی جامعه به تعلیم و تربیت بستگی دارد و اگر در جامعه كمبودی باشد علّتش این است كه به این مسأله مهم توجه نداشته‌ایم.
از طرفی دیگر كسانی كه عهده‌دار این مسئولیت بزرگ هستند در پیشگاه خداوند متعال ارزش زیادی دارند و كارشان بسیار مقدس است. كاری بالاتر، بهتر و مقدّس‌تر از معلّمی و استادی نیست.
انسان به هر مقام بالایی كه برسد، همه مرهون لطف و زحمات معلّم است. اگر انسان به جایی برسد و بتواند خدمت به جامعه بكند، همه به واسطه معلّم است؛ اوست كه انسان‌ها را به راه درست و صراط مستقیم و خداشناسی راهنمایی می‌كند.
ما همه خودمان را رهین لطف معلّمان می‌دانیم. معلّمانی هم كه از دنیا رفته‌اند برای آنها طلب مغفرت می‌كنیم و به یاد آنها هستیم و معلّمانی كه در قید حیات هستند چه معلّم ما بوده‌اند و چه فرزندان این جامعه، همه و همه محترم و در پیشگاه خداوند متعال مأجورند.
معلّمان ما بدانند كه كار آنها مورد نظر مبارك آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و باید طوری رفتار كرد كه آن وجود مبارك از همه ما راضی و خشنود باشند.
این فرزندان كشور و فرزندان آن حضرت هستند و اگر كارهای شما با خلوص نیت باشد كه انشاء الله هست مورد نظر آن امام عزیز و مهربان می‌باشد. امام زمان علیه السلام از همه انتظارات زیادی دارند كه باید بتوانیم آنها را برآورده كنیم.
مسأله مهم این است كه تحصیلات باید طوری باشد كه دیگران به ما در علوم احتیاج داشته باشند نه این‌كه محتاج آنان باشیم. جامعه اسلامی همیشه باید سرآمد همه جوامع بوده و از نظر علمی در اوج كمال و در بالاترین قلّه‌های دانش باشد.
سلام و عرض ارادت حقیر را به همه آموزگاران و اساتید برسانید؛ ما از همه تشكر نموده و برای آنان و موفقیت بیشتر آنها در این راه مقدس دعا می‌كنیم. از شما و همكاران محترمتان نیز تشكر می‌كنم انشاء الله بتوانید با علم و عمل در همه زمینه‌ها و جوانب مختلف موفق باشید و السلام علیكم و رحمة ‌الله.
 

سه شنبه / 17 ارديبهشت / 1392