جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات و توصيه‌هاي مهم حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار اعضاي جامعه مدرسين

 

تعدادی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار، ابتدا حضرات آیات و حجج اسلام حسینی بوشهری، مقتدایی و جمشیدی گزارشی درباره همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس جامعه مدرسین قم و خدمات مراجع و علماء و روحانیت ارائه دادند.
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه از آقایان حضرات مدرسین تقدیر و تشكر كرده و فرمودند: انشاء الله تعالی خدمت آقایان به اسلام و مسلمین، مورد نظر حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا باشد و امیدوارم بتوانید خدمات خود را بیشتر از گذشته به اسلام  و مذهب داشته باشید.
ایشان با توجه به فعالیت‌های بزرگی كه علماء و مراجع در طول تاریخ تشیع داشته‌اند فرمودند: كارهای بزرگی كه آنان برای هدایت و ارشاد و استقلال حوزه‌‌ها و همچنین در مقابل دشمنان اسلام انجام داده‌اند آن قدر زیاد است كه نمی‌‌توان آن را بیان كرد.

خدمات آنها در مشروطیت و پس از آن در زمان رضاخان و حكومت پهلوی و نیز در انقلاب اسلامی و تشكیل حكومت اسلامی همه نشان از اخلاص بالا و احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی عالمان دین دارد.
معظّم له در قسمت دیگری از بیانات خود فرمودند: امیدوارم بتوانید تا قدری كه برای شما امكان دارد اهداف مقدس آنان و خدمات ارزشمند روحانیت را به مردم برسانید.
ایشان در ادامه این دیدار مطالب مهم دیگری را درباره وضعیت فعلی حوزه‌های علمیه و كشور بیان نموده و توصیه‌های مهمی ارائه دادند.

چهارشنبه / 18 بهمن / 1391