پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مسئولان هیئات مذهبی:
جهان اسلام و جهان علم و ادب؛ بايد از امام صادق عليه السلام تجليل نموده و ياد آن حضرت را زنده نگه‌ دارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز جمعی از مسئولان هیئات مذهبی سراسر كشور را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به شاگردان بسیاری كه در مكتب امام صادق علیه السلام در علوم مختلف تلمّذ نموده‌اند، فرمودند: علومی كه از دانشگاه عالی امام صادق علیه السلام به جهان عرضه شده است، موجب رونق علم و شكوفایی دانش در دنیا شد.
ایشان  به مقام بزرگی كه آن حضرت در تاریخ تمدّن بشریت دارند اشاره فرمودند و اظهار داشتند: همه‌ی دانشمندان دنیا از منبع دانش آن حضرت و سرچشمه‌ی وحیانی ایشان استفاده نموده و تا به امروز، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه وام‌دار مقام بزرگ علمی و اخلاقی آن امام بزرگوار هستند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اینكه همه‌ رهبران اهل سنّت در مقابل آن حضرت اظهار كوچكی و شاگردی نموده‌اند و شاگردی در دانشگاه آن حضرت را برای خود افتخار می‌دانستند، افزودند: اگر علوم امام صادق علیه السلام را از بشریت جدا كنیم، دنیا پر از جهل و ظلمت خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: وظیفه‌ی دانشمندان این است كه برای شخصیت بزرگ علمی آن امام هر ساله همایش‌ها و كنگره‌های بزرگ برگزار كنند و اساتید و علما در جوانب علمی آن سخنرانی نمایند و مقالات و كتاب‌ها بنویسند.
معظم له با تأكید بر این‌كه حوزه‌های علمیه در درجه اول باید چنین وظیفه‌ی بزرگی را انجام دهند فرمودند: اساتید حوزه‌ها همه وظیفه‌ دارند از امام صادق علیه السلام و سایر امامان معصوم صلوات الله علیهم اجمعین تجلیل نموده و دنیا را به علوم آن امامان عزیز آشنا نمایند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیاناتشان فرمودند:‌ من از امّت اسلام و همه شیعیان می‌خواهم كه در سالروز شهادت آن حضرت در دسته‌های عزاداری و مجالس سوگواری شركت نموده و سرتاسر ایران را با روایات و احادیث و كلمات اخلاقی وعلمی امام صادق علیه السلام معطر نمایند.
مرجع بزرگ جهان تشیع افزودند: شركت در مجالس عزاداری، مصداق واقعی تعظیم شعائر است و باید مسلمانان و شیعیان با شركت یكپارچه و باشكوه در این مراسم اعلام وجود نموده و رشد دینی و كمال بینش و شعور خود را به جهانیان عرضه نمایند.

يكشنبه / 10 شهريور / 1392