جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمي صافی در دیدار دبیر کل محترم مجمع خیرین سلامت کشور و برخی از مدیران این نهاد:
حيات يك جامعه در خدمت رساني به ضعفا و محرومان است./وضع معيشتي مردم مناسب شأن جامعه اسلامي نيست.

روز پنجشنبه 6/4/1392 جناب آقای نیّری دبیر كل محترم مجمع خیرین سلامت كشور و برخی از مدیران این نهاد با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، دبیر كل مجمع خیرین سلامت كشور گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجمع ارائه داد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با اشاره به اهمیت فراوان خدمت به بندگان خدا از نظر آیات و روایات فرمودند: آیات شریفه قرآن مجید و سیره اهل بیت علیهم السلام همه بر خدمت به بندگان خداوند متعال توصیه می‌كنند و مؤید و مشوق كسانی هستند كه در این راه خدمت می‌نمایند.
ایشان با اشاره به گرفتاری‌های معیشتی مردم در اطراف و اكناف كشور و دردآور بودن این مشكلات بیان داشتند: اگر چه زحمات و خدماتی در رابطه با معیشت مردم توسط این نهاد محترم و امثال آن در حال انجام است ولی انسان وقتی برخی از سختی‌های مردم در معیشت و اقتصاد را از گوشه و كنار كشور می‌شنود گریه‌اش می‌گیرد. اصلاً نباید این وضعیت در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

معظم له با بیان این‌كه جامعه مسلمانان، باید جامعه‌ای نمونه در خدمت‌رسانی به مردم باشد اضافه كردند: وضعیت معیشتی كه الان در جامعه است، مناسب شأن جامعه مسلمان و مسلمانی نیست. باید وضعیت را طوری پیش برد كه همه مسلمانان حتی در دورافتاده‌ترین جاها در رفاه باشند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به این‌كه جامعه اسلامی باید دارای حیات طیبه باشد فرمودند: هر چه در یك جامعه، خدمت‌رسانی به فقرا و ضعفا بیشتر باشد آن جامعه زنده‌تر و دارای حیات بیشتر است و اگر این مسأله از یك جامعه رخت بربندد و یا كمرنگ باشد، آن جامعه را به جامعه‌ای مرده تبدیل خواهد كرد.
ایشان در ادامه این دیدار با بیان برخی از مشكلات سلامت كشور از جمله كمبود دارو و گرانی آن خطاب به حاضرین جلسه فرمودند: در تمام رشته‌ها به خصوص بحث سلامت مردم باید تلاش بسیاری كرد تا مبادا كسی در این وادی دچار مشكل باشد كه حتی نتواند دارو برای بیماری خود تهیه كند. وضع فعلی سلامت مردم مناسب با شأن جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی نمی‌باشد.
این مرجع عالیقدر با اشاره به این‌كه تمام شیعیان، عیال امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند اضافه كردند: این مسأله‌ای كه بارها گفته‌ام شیعیان، عیال حضرت ولی‌ّعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند مبالغه نیست. واقعاً اگر كسی از شیعیان آن حضرت در سختی و ناراحتی باشد، اول كسی كه ناراحت و غمگین می‌شوند خود آن حضرت علیه السلام هستند و اگر كسی در راه خدمت به مردم قدم بردارد، اول كسی كه مسرور می‌شوند باز هم خود آن حضرت‌اند. شما سعی كنید رضایت آن حضرت را جلب و آن امام عزیز را مسرور و خشنود نمایید.
  معظم له با تشكر مجدد از اعضای محترم مجمع خیرین سلامت كشور، بیان داشتند: انشاء الله هر چه جلوتر بروید موفقیت‌هایی بزرگتر و بیشتری برای شما فراهم شود و امیدوارم كه به كار و خدمتی كه دارید همیشه افتخار كنید و بدانید كه اگر این خدمت‌رسانی‌ها نباشد، حیات و زندگی انسان بی‌فایده است.
ایشان در خاتمه فرمودند: دست تمام كسانی كه در راه سلامت جامعه قدم بر می‌دارند و برای خداوند متعال چنین وظیفه بزرگی را قبول كرده‌اند می‌بوسم و برای آنها دعا می‌كنم.

جمعه / 7 تير / 1392