جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرمانده نيروي انتظامي کشور:
كار نيروي انتظامي عبادت است.

امروز پنج‌شنبه نهم آبان ماه 1392 سردار احمدی مقدم فرمانده محترم نیروی انتظامی كشور با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله با ایشان دیدار و گفتگو كرد.
در ابتدای این دیدار، سردار احمدی مقدم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی را بیان كرد.
معظم له نیز با قدردانی از فعالیت‌های نیروی انتظامی فرمودند: بنده از شما تشكر می‌كنم و امیدوارم عنایات خداوند در تحقق مقاصد و مطالب ارزنده‌ای كه بیان كردید، شامل حال شما باشد و اسباب خشنودی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم كنید.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها در نهادینه‌شدن فرهنگ اسلامی در جامعه بیان داشتند: همه باید در یك مسیر باشیم، چرا كه دین دین واحد است، مطالب و مقاصد همه‌ی ما یكی است و همه باید در تحقق آن مقاصد بكوشیم. باید همه نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، روزنامه‌ها و همه آن‌هایی كه می‌نویسند، طوری رفتار كنند كه وقتی كار به نیروی انتظامی می‌رسد فسادها كم باشد و زحمت زیادی برای شما نباشد؛ ولی وقتی آن‌ها مراقبت نكنند، وظیفه و زحمت شما خیلی سنگین و بیشتر می‌شود.

معظّم له با ابراز تأسف شدید از وضعیت بد حجاب و بداخلاقی‌ها در جامعه افزودند: خطی كه از ابتدای انقلاب روی آن همه علما و بزرگان پافشاری كردند خط اجرای احكام شرع مقدس و اسلام عزیز بود؛ بخصوص در مورد حجاب و عدم اختلاط زن‌ها و مردها فداكاری‌های بسیاری شد. الان هم باید همان خط و مسیر احیا شود و همه مسئولان و مردم خالصانه به وظیفه‌ی خود در برخورد با این مسأله عمل كنند.
ایشان با عرض تسلیت و طلب مغفرت و علوّ رحمت الهی برای شهدای حادثه‌ی اخیر سراوان فرمودند: دشمن‌هایی كه ما داریم در واقع اساس دشمنی آنها، معارضه با اسلام است؛ معارضه با دین است و ما باید خیلی مراقب و آگاه باشیم. كسانی كه مسئول هستند باید خیلی مواظب باشند كه جلوی خطرات و هجوم‌های اینها را بگیرند و اعتقادات مردم، امنیت و مال مردم و ناموس آنها را حفظ كنند.
معظم له به وظایف نیروی انتظامی در امر به معروف و نهی از منكر اشاره كردند و افزودند: كار نیروی انتظامی كه همان برقراری امنیت، رفاه و آسایش در جامعه می‌باشد، عبادت است.
مرجع عالیقدر در پایان این دیدار با ابراز تشكر مجدد از نیروی انتظامی، برای این عزیزان توفیق و عمل به وظایف شرعیه را مسألت نمودند.

پنجشنبه / 9 آبان / 1392