جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت ‌الله العظمي صافی مدظله العالي در دیدار شهردار قم:
ضرب سكه منقش به تصوير بارگاه ملكوتي حضرت معصومه عليهاالسلام، تعظيم شعائر دين است./ قم را به عنوان شهر الگو و نمونه ديني معرفي كنيد.

روز شنبه 6/7/92 جناب آقای دلبری شهردار قم با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
معظّم له در این دیدار با تبریك انتخاب مجدد ایشان به عنوان شهردار قم فرمودند: امیدوارم كه در دوران جدید فعالیت در شهر مقدس قم بتوانید در خدمت به مردم توفیقی بیش از پیش داشته باشید و به اهدافی كه برای چنین شهر با عظمتی در نظر گرفته‌اید برسید.
این مرجع عالیقدر با اشاره به وجود بارگاه حضرت معصومه علیها السلام و مسجد مقدس جمكران در قم بیان كردند:
شهر مقدس قم، شهر اهل بیت علیهم السلام و به عنوان بزرگترین پایگاه مكتب والای اسلام است و هر چه قم بیشتر به سمت پیشرفت حركت كند، مایه افتخار بیشتر برای كل كشور است.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه خطاب به شهردار قم بیان داشتند: انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان شهردار قم نشان از رضایت مردم از عملكرد شما دارد و باید در بیشتر شدن این رضایت، سعی و تلاش كنید.

ایشان با اشاره به اهمیت عمران و آبادانی در جامعه اسلامی فرمودند: باید شهرداری در انجام فعالیت‌هایی كه همه مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند اقدامات بیشتری انجام دهد.
معظم له با توجه به سوابق ممتاز شهر قم در تاریخ، فرمودند: این شهر، همیشه مركز محدثان عالی‌مقام و اصحاب خاص حضرات معصومین علیهم السلام بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است و برای كم شهری این‌چنین سابقه با عظمتی یافت می‌شود. به طور مثال زكریا بن آدم كه از اصحاب خاص امام رضا علیه السلام و امام جواد و امام هادی علیهما السلام بود و قبر ایشان در شیخان قم است، نزد ائمه معصومین علیهم السلام دارای منزلت و مقام بلندی بوده‌اند.
آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود فرمودند: ‌قم را باید با همان اهمیت و عظمتی كه دارد به جهان معرّفی نمود و شما و دیگران باید اهتمام نمایند كه شهر مقدس دینی را الگو و نمونه برای همه شهرها نمایید.
مرجع تقلید شیعیان جهان در پایان این دیدار با اشاره به پیگیری انجام شده از سوی شهرداری قم برای ضرب سكه منقش به تصویر بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، این اقدام را گامی در راستای تعظیم شعائر دینی دانستند.

يكشنبه / 7 مهر / 1392