جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه‌ي حضرت آيت الله العظمي صافي به فرمانداران و استانداران مبني بر مطالعه‌ي عهدنامه‌ي مالك اشتر در ديدار با وزير كشور

صبح امروز پنج‌شنبه 17 بهمن ماه  1392 جناب آقای دكتر رحمانی فضلی، وزیر كشور، با هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
در این دیدار، حضرت آیت الله العظمی صافی با تشكر از ایشان و هیئت همراه بیان فرمودند: وزارت كشور از وزارت‌خانه‌های بسیار مهم كشور است كه باید بسیار آگاهانه و متعهّدانه در مدیریت كلان كشور برنامه‌ریزی داشته باشد.
معظم له با تأكید بر سپردن مسئولیت‌های كلان به افراد صالح و معتمد افزودند: اصلاح امور جامعه و امنیت و آرامش كشور همه در دست این وزارت‌خانه است كه باید با انتخاب مدیران دلسوز و صالح و متعهد به اصلاح امور بپردازند كه خوشبختانه تا به حال روند خوب بوده و مردم هم در اصلاح امور با دولت همیاری می‌نمایند.
ایشان ادامه دادند: پیشنهاد بنده این است كه همه‌ی كارگزاران دولت به خصوص وزیران، استانداران و فرمانداران عهدنامه‌ی مالك اشتر را همیشه مطالعه نمایند و آن را نصب العین كارهای خود قرار دهند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ترویج ارزش‌های اسلام و انقلاب را ضرورت جامعه‌ی فعلی خواندند و اظهار داشتند: امروز آنچه در جامعه لازم داریم،‌ اخلاق و حاكمیت دین و ترویج اصول و ارزش‌های مقدس انقلاب می‌باشد كه اصل انقلاب برای آن ایجاد گردیده است.

ایشان ضمن اشاره به بعضی برنامه‌های دهه‌ی فجر بیان داشتند: دهه‌ی فجر دهه‌ی مباركی است و نباید این دهه‌ی مبارك با گناه و كارهای خلاف شرع جلوه داده شود. متأسفانه بعضی از برنامه‌های این دهه كه با پول بیت المال انجام می‌گیرد خلاف شرع است و از اصل انقلاب فاصله دارد؛ همه‌ی ما مسئول هستیم و همه باید جوابگو باشند. مردم متدین و حامی انقلاب از این كارهای خلاف شرع رضایت ندارند.
معظم له مسئولان را به غنیمت شمردن فرصت كوتاه خدمتگزاری توصیه كردند و افزودند: ‌نكته‌ی مهم این است كه شما مسئولان محترم بدانید كه این پست‌ها همه در دست شما امانت است و باید به بهترین وجه، این امانت را حفظ نمود و خدای ناكرده خیانت در امانت نشود. مسئولیت شما سنگین است والبته با اخلاص و توكل به خدا كارها را انجام دهید و بدانید كه خدمت به مردم بسیار اجر و ثواب دارد و كسی كه فقط برای خدا و رضایت مردم كار كند خداوند هم او را كمك می‌نماید.
ایشان در پایان ضمن تشكر از خدمات و فعالیت‌های مجموعه دولت و آرزوی موفقیت برای آنان فرمودند: انشاء‌الله خدمات شما مشكور است و به خصوص با سوابق خوبی كه شما دارید بتوانید از این فرصت، كمال استفاده را برای كشور و مردم و به خصوص رفاه فقرا و محرومان داشته باشید.
در ابتدای این دیدار وزیر كشور گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این وزارتخانه خدمت معظم له ارائه نمود.

پنجشنبه / 17 بهمن / 1392