پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی:
همت بلند دانشمندان ما باعث افتخار و عظمت اسلام و مملكت است.

صبح امروز پنج‌شنبه 28م آذرماه 1392 آقای دكتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاونان ایشان با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند
در ابتدای این دیدار دكتر صالحی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان انرژی اتمی، توافقنامه‌ی ژنو و سیاست‌های ایران در این گفتگوها را ارائه كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز با تقدیر و تشكر از دلسوزی‌ها و زحماتی كه تیم مذاكره كننده‌ی هسته‌ای ایران و مسئولین سازمان انرژی اتمی ایران كشیده اند فرمودند: در عالَم سیاست هر كشوری منافع خودش را جستجو می‌كند و باید با سیاست و تدبیر در پی كسب منافع كشور خودمان باشیم. ما نباید از آنها انتظاری جز این داشته باشیم بلكه باید حقوق ملت خود را پیگیری نماییم.
ایشان ادامه دادند: در مذاكره اینطور نیست كه بگوییم شرایط باید صد در صد به نفع ما شود و ما باید اطمینان و اعتماد پیدا كنیم و باید جوری حركت كنیم كه مردم دنیا متوجه موضع برحق ما شوند و در مقام تعامل با آنها بتوانیم حرفمان را با مردم دنیا بزنیم.
معظم له با ذكر این نكته كه ما با كسی لجاجت و عناد نداریم اظهار داشتند: باید در مذاكرات، به افكار عمومی دنیا بفهمانیم كه حق با ماست و نمی‌خواهیم حق دیگری را پایمال كنیم بلكه می‌خواهیم فقط از حقوق ملت خودمان دفاع كنیم.

مرجع تقلید شیعیان جهان به بعضی از شواهد تاریخی و تصرف بخش‌هایی از ایران توسط كشورهای بیگانه در طول تاریخ اشاره كردند و افزودند: هرچند بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما ریشه در تاریخ و گذشته دارند و برای امروز ما نیست ولی تاریخ نشان داده است كه همیشه خداوند شرایطی را فراهم آورده است كه این مملكت از بحران‌ها نجات پیدا كرده است و حالا هم همینطور است كه امیدوارم كه با تدبیر و درایت مسئولین، مشكلات فعلی نیز با سربلندی ملت ایران پشت سرگذاشته شود.
ایشان به مشكلات و مصایبی كه بعضی از كشورهای اسلامی با آنها دست به گریبان هستند اشاره كردند و افزودند: ما باید به گونه‌ای عمل كنیم كه دچار مشكلات و گرفتاری‌های اینچنینی نشویم و بتوانیم مقاصد بلند اسلامی خود را پیاده كنیم.
معظم له همچنین فرمودند: همّت بلند دانشمندان و اساتیدهسته‌ای ما باعث افتخار مملكت و عزّت اسلام و مسلمانان است . سلام اینجانب را به همه‌ی آنها برسانید و ما همیشه برای موفقیت همه‌ی آنها و شما دعا می‌كنیم. هدف اصلی شما این باشد كه با این كارهای خوب خودتان، قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود خشنود كنید و انشاء الله دعای آن حضرت مشمول حال شما و این ملت بزرگ و شیعیان باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان فرمودند: شما با حسن نیت و توكل بر خداوند متعال و با اخلاص كارهای خودتان را دنبال كنید كه انشاء الله سربلندی و عزت و عظمت اسلام را در پی داشته باشد.

 

پنجشنبه / 28 آذر / 1392