شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار استاندار تهران با معظم له: « ايّهُم اَحسَن عملاً»

صبح پنجشنبه 7/9/92 جناب آقای هاشمی استاندار محترم تهران با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار و گفتگو كرد.
در ابتدای این دیدار، جناب آقای هاشمی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود ارائه داد.
معظم له نیز با تقدیر و تشكر از ایشان و هیئت همراه، فرمودند: حقیر از اینكه اشخاصی متعهد به دین و ملتزم به مقاصد شرع، عهده دار امور اجتماع باشند بسیار خوشحالم و واقعاً اسباب سُرور است كه اشخاصی در امور دخالت دارند كه می خواهند آن طوری كه خداوند و پیغمبر و اهل بیت علیهم السلام مخصوصاً حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رضایت دارند كارها پیش برود.
ایشان با مهم و سنگین خواندن مسئولیت در نظام اسلامی بیان كردند: هر كسی در هر جایی كه مسئولیت دارد باید در جهت اجرای احكام اسلام و هدایت و نیز اصلاح امور مردم و رسیدگی به حال فقرا و محرومان گام بردارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به ویژگی های جامعه اسلامی افزودند: اگر بخواهیم یك جامعه اسلامی داشته باشیم كه رضای خاطر مبارك حضرت امام زمان علیه السلام فراهم شود باید خطّ ما، خط دین و ولایت اهل بیت علیهم السلام و رعایت حال فقرا و بیچارگان باشد.
معظم له با بیان اینكه مسئولیت ها، اسباب امتحان انسان است فرمودند: این مقامات و مسئولیت‌ها زودگذر است و مهلتی است كه به انسان عطا می‌شود تا معلوم شود كه «أیّهم أحسن عملاً» باید مشخص شود كه چه كسانی از این امتحان بزرگ سربلند بیرون می آیند و امتحان موفقی را پشت سر می گذارند.
این مرجع عالیقدر با مهم خواندن شهر تهران و مسئولیت در آن اضافه كردند: موقعیت شهر تهران طوری است كه اگر در جهات مثبت سیر داشته باشد، اسباب آبرومندی بیشتر جامعه اسلامی است؛ هر چه فساد، بی حجابی و مطالب خلاف شرع دیگری كه بعضاً شنیده می شود كمتر باشد، باعث عزت  و آبرومندی بیشتر نظام خواهد بود. باید مواظب باشید كه در برنامه هایی كه اجرا می كنید، همه جنبه های دینی و هدایت مردم رعایت شود و اسباب این باشد كه مردم همه امیدوار شوند كه دین جلو می رود و علاقمندی به دین بیشتر شده است.
در پایان این دیدار، معظم له فرمودند: انشاء الله بتوانید در این امتحانی هم كه برای شما پیش آمده سرافراز باشید و مردم ببینند مسئولانی دلسوز و غمخوار دارند كه برایشان زحمت می كشند.

جمعه / 8 آذر / 1392