جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر ارتباط و تعامل بيشتر با جهان اسلام و ضرورت بهره‌برداري از كنگره‌ي جهاني حج

صبح امروز چهارشنبه 29م آبانماه 1392، حجة‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر سرپرست حجاج ایرانی و مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار معظم له با استشهاد به آیه‌‌ای از قرآن كریم فرمودند:‌ حضور ما در مراسم حج، اهمیت بسیاری دارد. هرچه عظمت مراسم بیشتر و نفوذ كلمه‌ی ما در آنجا بیشتر شود،‌ اسباب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شده و ما باید به هر كیفیتی كه شده است به این مسأله تحقق ببخشیم.
ایشان ادامه دادند: ‌در مسأله‌ی حج بیش از هر چیز مسأله كیان اسلام و شوكت این دین حنیف مطرح است و باید مراسم حج با عظمت هرچه بیشتر برگزار شود و در این مسأله، همه باید برای عزت اسلام در امر حج تلاش داشته باشند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دشمنی‌های فرق ضالّه و حملات تروریستی و اهانت‌هایی كه علیه شیعیان در جهان توسط گروه‌های افراطی و انحرافی صورت می‌گیرد فرمودند: مردم دنیا از این تندروی‌ها خسته شده‌اند و متنفرند و همانطور كه تاریخ نشان داده است، هر زمانی كه دشمنان بیشتر جلو آمده‌اند، و بیشتر شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، حقانیت تشیع بیشتر آشكار شده است و شیعه رشد بیشتری داشته است.

معظم له ضمن تشكر از تلاش‌ها و كوشش‌های انجام شده در این مسیر افزودند: در تحقق این اهداف همه باید متحد باشند و این مسئولیت‌ها همه اسم است و همه‌ی ما مقصد واحد داریم كه همان عظمت تشیع و عظمت مكتب اهل بیت علیهم السلام است و‌ هر چه بیشتر بتوانیم این وظایف و مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم، بیشتر اسباب آبرومندی اسلام و شیعه خواهد بود.
ایشان همچنین بر ضرورت ارتباط و تعامل با جهان اسلام تأكیدكردند و یادآور شدند كه مسئولین از ظرفیت‌های موجود در كنگره‌ی جهانی حج در جهت رساندن پیام مكتب اهل بیت علیهم السلام استفاده كنند كه این ارتباط و تعامل به نفع شیعه خواهد بود.
ایشان از كارهای انجام شده در حج امسال اظهار خوشحالی نمودند و ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندركاران حج،‌ فرمودند كه انشاء‌الله خدمات شما در پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مقبول واقع شود.
در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام قاضی عسكر و مهندس سعید اوحدی گزارشی از مراسم حج امسال خدمت معظم له ارائه دادند.

چهارشنبه / 29 آبان / 1392