جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار سفیر عراق: كشور عراق با رفع اختلافات گروه هاي مختلف تحت نظر مرجعيت، با عزّت و سربلندي راه استقلال خود را ادامه دهد.

دوشنبه 18/1/92 سفیر عراق با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.

در ابتدای این دیدار، سفیر عراق گزارش مختصری از اوضاع عراق و خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات را ارائه نمود و آمادگی عراق را برای خدمت بیشتر به زائران ایرانی اعلام كرد.

معظم له در این دیدار، با تشكر از ایشان و مسئولان كشور و ملت عراق فرمودند: ما و عراق همه در یك خط و فكر هستیم و همه، عزّت و سربلندی اسلام و مسلمانان را در جهان خواهانیم.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود فرمودند: وجود عتبات عالیات در كشور عراق و علاقه شدید شیعیان به ائمه معصومین علیهم السلام، یكی از عوامل مهمّ ارتباط دینی و عاطفی و مذهبی بین دو كشور می باشد.

آیت الله العظمی صافی در ادامه با اشاره به لزوم محوریت مرجعیت در رفع اختلاف گروه های مختلف در عراق فرمودند: امروز دشمنان اسلام همه در فكر این هستند كه با ایجاد اختلاف بین مسلمانان به منافع خود در منطقه رسیده و ثروت های بزرگ كشورهای اسلامی را به تاراج ببرند. انشاء الله تعالی با رفع مشكلات و نواقص موجود و با رفع اختلافات بین گروه های عراقی كشور عراق، تحت نظر مرجعیت، با عزّت و سربلندی راه استقلال خود را ادامه دهد و امّیدواریم در انتخابات جدید مردم نشان دهند كه همه فقط به فكر عظمت و عزّت این كشور هستند و دشمنان اسلام را ناامید كنند.

ایشان ضمن اشاره به وجود رابطه حسنه بین حوزه علمیه قم و نجف اشرف افزودند: الحمدلله روابط بین حوزه قم و نجف روابط حسنه ای است كه انشاء الله این سیر ادامه خواهد داشت و روز به روز بر این روابط افزوده خواهد شد.

معظم له در پایان این دیدار برای مردم عراق دعا كردند و فرمودند: من همیشه برای مردم مظلوم عراق بخصوص شیعیان دعا می كنم. انشاء الله تعالی نجات واقعی و پیروزی در مقابل گروه های منحرف از آن ملّت مظلوم عراق خواهد بود.

سه شنبه / 19 فروردين / 1393