شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای شورای نشست اساتید سطوح عالی و خارج حوزه:
استقلال حوزه هميشه بايد محفوظ باشد و هيچ قانوني نبايد آن را خدشه دار كند.

صبح شنبه 10/12/92 اعضای شورای مركزی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه، با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، برخی از اساتید محترم حاضر در جلسه، گزارشی از برنامه ها و طرح های آتی این شورا ارائه دادند.
معظم له نیز با تشكّر و قدردانی از ایشان فرمودند: امیدوارم همه بتوانیم در این دوره و زمانی كه قرار گرفته ایم طوری عمل كنیم كه اسباب افتخار دین و مكتب و پیشرفت مقاصد دینی فراهم شود.
ایشان با اشاره به برخی برنامه های مطرح شده در این جلسه بیان كردند: برنامه ها باید طوری اجرا شود كه تمام اساتید حوزه بتوانند فعالیت كنند و فضا برای همه مدرسین كه می خواهند همكاری بكنند باز باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از رهنمودهای خود با اشاره به لزوم حفظ استقلال حوزه افزودند: یكی از نكات مهم این است كه در تمامی برنامه ها، استقلالی كه حوزه داشته و دارد حفظ شود و اگر كسی در این مسیر خدمتی بكند، ما هم از آنها حمایت می كنیم.

این مرجع عالیقدر، اهتمام به حفظ مسیر سلف حوزه را لازمه كار در مسیر پیشرفت دانست و فرمودند: باید به دنبال حوزه با همان كیفیتی كه علمای بزرگ ما بر آن بودند باشیم و طوری نشود كه مسیر و راهمان تغییر كند، بافت قدیمی حوزه ها باید محفوظ بماند و روش و سیره علماء بزرگوار، الگو و روش و سیره ما باشد.
معظم له یكی از نشانه های استقلال در حوزه ها را حضور از كشورها و ملیت های مختلف در آن دانستند و اضافه كردند: در حوزه و مرجعیت، ملّیّت و مملكت خاصی مطرح نیست. حوزه از قدیم این طور نبوده كه فقط ایرانی یا عرب باشند، بلكه از كشورهای مختلف مانند ایران، عراق، افغانستان و ... مجتهد و مرجع تقلید داشته اند و دارند؛ و اكنون هم باید مراقب بود از كارها و برنامه هایی كه به استقلال در حوزه ضربه می زند جلوگیری شود.
ایشان با اشاره به اینكه صاحب اصلی حوزه ها حضرت ولی عصر علیه السلام هستند فرمودند: در تمام اهداف و سیاست هایی كه برای فعالیت ها در نظر می گیرید، رضایت و خشنودی وجود مبارك حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در نظر بگیرید و برای خاطر مبارك ایشان گام بردارید.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار فرمودند: من هم نسبت به آقایان محترم اعتماد دارم و مورد تأیید می باشند و از خداوند متعال توفیق خدمت به دین و حوزه های علمیه را برای شما مسألت می نمایم.

يكشنبه / 11 اسفند / 1392