جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار اساتید پژوهشگاه علوم و حدیث:
مدار تحقيق و تحصيل در حوزه ها بايد علوم اهل بيت عليهم السلام باشد

ریاست و اساتید پژوهشگاه علوم و حدیث سه شنبه 7/12/92 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار كردند.
مسئولان این پژوهشگاه در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های این مركز ارائه دادند.
معظم له با تقدیر و تشكر از فعالیت های انجام شده این مركز در نشر احادیث اهل بیت علیهم السلام فرمودند: حقیر خودم را قابل نمی دانم كه از كارهای با عظمت شما كه احیای حدیث و معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام است در این مركز معنوی تقدیر و تشكر كنم؛ فقط دعا می كنم كه انشاء الله روز به روز بر توفیقات شما در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام افزوده شود.
ایشان با اشاره به لزوم اهتمام حوزه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در دروس حوزوی افزودند: متأسفانه الان حرف های متفرقه در حوزه بسیار شده است و از آنچه كه اصل است یعنی روایات اهل بیت علیهم السلام و هدایت های والای ایشان دور افتاده ایم. باید حوزه اهتمام نماید كه احادیث پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به جایگاه واقعی خود در دروس حوزوی برسد و طلاب محترم را از اشتغال به غیر ضروریات و حرف های متفرقه دور نگه دارد.

ما هر چه بخواهیم و لازم داشته باشیم در علوم اهل البیت علیهم السلام وجود دارد و انسان را از حرف ها و مطالب دیگر بی نیاز می كند. مدار تحقیق و تحصیل در حوزه های علمیه فقط باید علوم اهل البیت علیهم السلام باشد. مسیر اصلی حوزه ها از اول، همین بوده و انشاء الله تعالی باید این راه صحیح و تنها راه نجات، ادامه پیدا كند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: یكی از نكات مهمی كه شما در این مركز باید رعایت كنید اهتمام به حفظ كتب قدماست. نباید با تألیف كتب و تحقیقات جدیده، آنها فراموش شود. فراموش كردن كتب گرانسنگ قدما یعنی فراموش نمودن پشتوانه و اصل علوم حوزوی.
هر چه ما و حوزه های علمیه دارند از همین كتب قدماست و باید شما در حفظ و معرفی آنها زیاد تلاش كنید.
این مرجع عالیقدر در پایان این دیدار با قدردانی مجدد از حاضران در جلسه بیان كردند: توفیقی كه نصیبی شما شده است همین طوری نیست، بلكه عنایتی خاص از طرف خداوند متعال می باشد؛ باید به آن افتخار كنید و قدر آن را بدانید و انشاء الله در كارهایی كه انجام می دهید رضایت حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء را در نظر بگیرید و با فعالیت های خود در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ایشان را مسرور نمایید.

پنجشنبه / 8 اسفند / 1392