جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مدیر کل و رؤسا و معاونان بنیاد شهید استان قم:
شهدا افتخار تاريخ اسلام هستند و نبايد راه مقدس آنان فراموش شود.

صبح امروز شنبه 23 فروردین‌ماه 1393، مدیركل، رؤسا و معاونان بنیاد شهید استان قم با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.
در ابتدای این دیدار سردار هاشمی مدیر كل بنیاد شهید استان قم گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان خدمت معظم له ارائه نمود.
سپس حضرت آیت الله العظمی صافی با توجه به روز تكریم مادران و همسران شهدا فرمودند: شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس جان خویش را برای حفظ اسلام و ارزشهای اسلام فدا كردند و جانبازان اعضاء و جوارحشان را در این راه عظیم تقدیم نمودند و این اجر عظیمی نزد خداوند دارد.
معظم له دوران هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های ملت ایران را كم نظیر در تاریخ اسلام دانستند و تأكید كردند: شهداء‌ و ایثارگران افتخارات اسلام هستند و آنان راه سعادت را در پیش گرفتند و از دین و حقایق دین حفاظت كردند.

ایشان ادامه دادند: باید یاد و راه شهدا در جامعه زنده بماند و آثار شهدا توسط خادمان شهدا برای آیندگان حفظ شود تا از این طریق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد و این ایثارها و شهادت‌ها هیچگاه فراموش نشود.
مرجع تقلید شیعیان جهان اضافه كردند: امروز شما خادمان به فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اجر و مقام عظیمی نزد پررردگار دارید و باید قدر این جایگاه را دانسته و در راستای خدمت به این قشر ارزشمند تلاش نمایید.
ایشان افزودند: خدماتی كه از طریق بنیاد شهید ارائه می‌شود، خدمات ارزنده‌ای است؛ اما هیچ خدمتی قابل مقایسه با ایثار و گذشت این عزیزان نمی‌باشد.
این مرجع تقلید برگزاری مراسم تكریم مادران و همسران شهدا در روز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها را كار شایسته‌ای دانستند و ادامه دادند: بانوان ایثارگر باید در عرصه‌های مختلف پیرو بانوان بزرگ اسلام باشند و خود الگوی جامعه‌ی اسلامی در عفاف و حجاب معرفی شوند. بنیاد شهید می‌تواند در مسأله حجاب نیز اقدام فرهنگی داشته باشد و این از افتخارات بنیاد شهید است و برای دیگران هم اسوه و الگو باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی تأكید كردند: ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی كه شهداء نیز بر آن تأكید بسیار داشتند،‌ باید مورد توجه همه‌ی زنان جامعه قرار گیرد و باید بتوانیم الگویی برای سایر كشورهای اسلامی نیز باشیم.
معظم له در پایان برای موفقیت و سلامتی خادمان خانواده‌های معظم ایثارگران و خود خانواده‌ها دعا كردند و فرمودند: دوست داشتم كه من نیز همراه شما می‌بودم و می‌توانستم در اجر و ثواب خدمت به این خانواده‌های معظم شریك باشم.
 

شنبه / 23 فروردين / 1393