پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:
عنوان اسلامي بودن اداره فرهنگ و ارشاد حفظ شود./ كساني كه متصدّي كارهاي فرهنگي مي شوند، بايد مقيّد به اجراي تام و كامل احكام شرع مقدس باشند./هنر اسلامي بايد جاي هنرهاي خلاف شرع را بگيرد.

سه شنبه 26/1/93 مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به همراه معاونان خود با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام ایزد پناه مدیر محترم این مركز، گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها ارائه داد.
معظم له نیز ضمن تشكر از ایشان و همراهان وی، توصیه های مهمی درباره وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان فرمودند.
این مرجع عالیقدر با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ كه زمینه ساز هدایت و راهنمایی جامعه است فرمودند: در اسلام، مسأله ای بالاتر از مسأله هدایت مردم و راهنمایی جامعه و نیز حفظ دین مردم و جامعه نیست. وظیفه ای كه به شما محول شده است، وظیفه بسیار سنگینی است كه باید با استعانت از خداوند متعال و حضرت ولی عصر علیه السلام و سعی و تلاش و درایت، آن را به نحو احسن انجام دهید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پسوند اسلامی برای اداره فرهنگ و ارشاد افزودند: عنوانی كه شما دارید باید آن را حفظ كنید. فرهنگ و ارشاد خوب است اما كدام فرهنگ و ارشاد؟ عنوان شما فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یعنی باید بر اجرای دقیق احكام اسلام در برنامه هایتان پافشاری كنید و نگذارید خدای ناكرده خلاف شرعی در برنامه هایتان پیش آید؛ كه اگر این طور انجام وظیفه كنید، خیلی مشكلات ما حل خواهد شد.
معظم له ضمن اشاره به لزوم تقیّد و تعهّد دست اندركاران فرهنگی، خطاب به حاضران در جلسه بیان داشتند: باید كسانی كه متصدّی كارهای فرهنگی می شوند، مقیّد به اجرای تام و كامل احكام شرع مقدس باشند تا اهدافشان یعنی هدایت و امر به معروف و نهی از منكر جامعه محقق شود.
آیت الله العظمی صافی در ادامه این دیدار، با انتقاد از اجرای برخی برنامه های خلاف شرع در جامعه فرمودند: شما باید در برنامه های خود، هنر اسلامی را ترویج دهید. متأسفانه برخی برنامه هایی كه به عنوان تجلیل از هنر انجام می شود خلاف احكام الهی است و باید برچیده شود. هنری كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج می كند، باید هنر اسلامی به معنای هنری كه شعائر مقدس اسلام را ترویج كند، باشد.
ایشان در پایان این دیدار ضمن مسألت توفیق برای حاضران، بیان كردند: انشاءالله شما بتوانید با همكاری دوستان خود در جهت تحقّق اهداف اسلامی پیش بروید و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تحوّلی در سایر استان ها هم ایجاد نماید و تمام زحمات و خدماتی كه انجام می دهید به هدف جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد كه اگر غیر این شد، هیچ ارزشی ندارد.

چهارشنبه / 27 فروردين / 1393