سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي حزب مؤتلفه: هميشه بايد از اصول و ارزش هاي اصلي اسلام و انقلاب پاسداري كنيم و در اين راه نبايد تنازل داشته باشيم.

* باید ملتفت باشیم كه در كشورهای مسلمان بخصوص عراق عزیز چه می گذرد كه قلب مقدس حضرت ولیّ عصر علیه السلام از فتنه های دشمنان علیه عالم اسلام پر از اندوه و غصّه است.
* نكند از حرف های اول انقلاب عقب نشینی كنیم و التزام واقعی به احكام اسلام كه هدف همه در اول انقلاب بود، فراموش شود.
* كسی كه بخواهد در زمان غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دین خود را نگهدارد مانند كسی است كه بخواهد خار درخت را بر عكس با دست خود بكند.
* دستوراتی كه پیامبر مكرم اسلام صلی الله علیه و آله راجع به بانوان دادند باید الگوی ما باشد نه حرف های باطل دیگری كه متأسفانه در جامعه مطرح است.


اعضای محترم حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با معظم له دیدار كردند. در ابتدای این دیدار، آقای دكتر حبیبی، گزارشی از فعالیت های این حزب ارائه داد.
معظم له نیز ضمن تبریك اعیاد بزرگ ماه شعبان المعظم مخصوصاً‌ عید میلاد حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا فرمودند: از دیدار با شما عزیزان مسرور شدم؛ انشاء الله همگان تحت عنایات آن حضرت مشغول خدمت به دین و مكتب باشید.

البته نمی توانیم ادّعا كنیم كه در آن حدّ بالا انتظارات ایشان را برآورده می كنیم اما در همان مقداری كه توان داریم باید با سعی و تلاش، درصدد برآوردن انتظارات آن ولیّ خدا باشیم.
ایشان درباره عصر غیبت مطالبی را بیان فرمودند و در توصیف عصر غیبت فرمودند: هر كس كه اندك مطالعه ای در روایات شریفه مربوط به عصر غیبت داشته باشد، متوجه می شود كه چه مسئولیت سنگینی بر عهده ماست. در روایات داریم «إنّ لصاحب هذا الأمر غیبة المتمسك فیها بدینه كالخارط للقتاد» یعنی كسی كه بخواهد در زمان غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دین خود را نگهدارد مانند كسی است كه بخواهد خار درخت را بر عكس با دست خود بكند. غرض اینكه عصر غیبت عصر امتحان و عصر فتنه ها و ابتلائات بسیاری است. همه باید آماده برای امتحان دادن باشیم و تلاش كنیم اسباب مسرّت خاطر آن یگانه دوران را فراهم نماییم.
آیت الله العظمی صافی در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع كشورهای مسلمان بخصوص عراق افزودند: باید ملتفت باشیم كه در كشورهای مسلمان بخصوص عراق عزیز چه می گذرد كه قلب مقدس حضرت ولیّ عصر علیه السلام از فتنه های دشمنان علیه عالم اسلام پر از اندوه و غصّه است. باید مسلمانان دست در دست هم و با اتحاد و تحت زعامت مرجعیت عراق این فتنه را ریشه كن كنند و انشاء الله پیروزی از آن مردم شریف عراق است.
مرجع عالیقدر با اظهار ناراحتی از برخی مطالبی كه در جامعه اتّفاق می افتد فرمودند: هر كمبودی در هر جای جامعه اسلامی مشاهده شود، حضرت ولی عصر علیه السلام متأثر می شوند. اوضاع و خط ها نباید عوض شود. نكند از حرف های اول انقلاب عقب نشینی كنیم و التزام واقعی به احكام اسلام كه هدف همه در اول انقلاب بود، فراموش شود. متأسفانه برخی اوقات چیزهایی می بینیم كه متوجه عقبگرد از اهداف عالیه برپایی نظام اسلامی را در آن می بیند.
ایشان در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام درباره كرامت زنان فرمودند: در فرهنگ اسلام، زنان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و نمی توان خط دیگری در پیش گرفت. خط ما، خط اسلام و پیامبر عزیز اسلام است. دستوراتی كه آن حضرت راجع به بانوان دادند باید الگوی ما باشد نه حرف های باطل دیگری كه متأسفانه در جامعه مطرح است.
معظم له در پایان این دیدار، ضمن تقدیر و تشكر از اعضای حزب مؤتلفه بیان داشتند: شما كه الحمدلله سوابق خوبی دارید باید در همان خط، ثابت قدم بمانید. من هم به شما اخلاص دارم. همه كارهایتان فقط برای رضای خدا باشد نه چیز دیگر كه «مَن كَانَ لله كانَ اللهُ لَهُ».
 

جمعه / 23 خرداد / 1393