سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از بسيجيان استان همدان:
معصيت در ميادين ورزشي خارجي، زيبنده‌ي زنان ورزشكار مسلمان نيست.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز جمعه 25/8/86 در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه منطقه‌ همدان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، فرمودند: در میدان تقرب به خداوند متعال، هركس تقوای بیشتری داشته باشد، در درگاه باری تعالی مقرب‌تر است .

ایشان با اشاره به آیات و روایاتی كه به تقوای مردان و زنان مؤمن تأكید كرده‌است، افزودند: شخصیت اسلامی مسلمان به تقوا و پرهیزكاری است و هركس پرهیزكارتر و متقی‌تر است شخصیت بیشتری دارد.

معظم له با توجه به اهمیت محاسبه نفس، تصریح كردند: در روایات آمده است؛ از ما نیست كسی كه به اعمال خود رسیدگی نكند و حساب كار خویش را نداشته باشد و اگر عمل نیك انجام داد، بر آن بیفزاید و اگر عمل سوء انجام داده است، توبه كند.

این مرجع تقلید فرمودند:  كمك به بندگان خدا و دستگیری از مردم و امر به معروف و نهی ازمنكر از بزرگترین مصادیق عمل خیر است.

معظم له با امتیاز میان ظلم بین خود و ظلم به مردم فرمودند:‌ در ظلم به خود استغفار و پشیمانی شرط لازم و كافی است اما جبران ظلم به دیگران به مراتب دشوارتر است.

این مرجع تقلید افزودند: انسان مسلمان باید گناه را ضرری بسیار بزرگ برای خود بداند و فرد مؤمن در مقابل عمل سوءش پشیمان و شرمسار گردد.

ایشان با اشاره به روایتی فرمودند: كسی كه بر گناه خویش اصرار ورزد و توبه نكند، مومن نیست.

معظم له روایتی دیگر را مد نظر قرار داده و با اشاره به آثار بسیارمخرب گناه، ‌فرمودند: منافق، گناه را مانند مگسی كوچك می‌بیند كه بر روی بینی نشسته است اما مؤمن، معصیت را صخره‌ای بزرگ می‌داند كه آماده سقوط بر روی اوست.

ایشان افزودند: مومن در برابر هر حرفی كه می‌زند، نگاهی كه می‌كند و نیز هر آنچه می‌شنود، مسئول است

این اندیشمند اسلامی با اشاره به روایتی دیگر، خاطر نشان كردند:اعمال خیر نقطه‌ای سفید است و این نقطه در قلب انسان، با انجام هرعمل خیری بیشترو بیشتر می‌گردد و گناه نقطه‌ای سیاه است كه هرعمل سویی بر عمق آن لكه می‌افزاید.

این مهدوی پژوه معاصر، حفظ دین و عمل به دستورات الهی را در عصر غیبت، مشكل ارزیابی كرده و فرمودند: بنا به روایاتی كسانی كه ایمان خود را در عصر غیبت نگاه می‌دارند و بر عقیده خویش ثابت قدم می‌مانند همچون مجاهدان صدر اسلام هستند كه در ركاب رسول الله به شهادت رسیده‌اند.

ایشان با توصیه به بانوان به حفظ حجاب و سفارش همگان به رعایت اوامر الهی  و پرهیز از گناه در خلوت و آشكار فرمودند: بی‌توجهی به احكام الهی در میادین ورزش خارجی، زیبنده زنان مسلمان  و جامعه اسلامی نیست.

 

جمعه / 25 آبان / 1386