جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه‌هاي مهم حضرت آيت الله العظمي صافي به خيّرين مسكن‌ساز و تقدير ايشان از خيّرين

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه شنبه یازدهم شهریور ماه 1393 جمعی از مسئولین خیّرین مسكن‌ساز كشور را به حضور پذیرفتند.
در ابتدای این دیدار، چند نفر از خیّرین، گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات خود در سطح كشور را خدمت معظم له ارائه نمودند.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز با تشكر فراوان از همه‌ی خیّرین فرمودند: حیات جامعه اسلامی در این است كه انسان‌های نمونه، مؤمن و خیّری در آن حضور داشته باشند كه به نفع محرومان و مستمندان و مردم كم درآمد، انجام وظیفه نمایند.
ایشان با اشاره به روایاتی كه از حضرات معصومین علیهم السلام در این باره وارد شده است، فرمودند: هیچ عبادتی بهتر از این نیست كه انسان، سرور و شادمانی را در قلب مؤمن بیاورد. شما با این كار نه تنها قلب مؤمنین را شاد می‌كنید؛ بلكه اول كسی كه خوشحال می‌شود، وجود مقدّس حضرت ولیّ عصر ارواح العالمین له الفداء می‌باشند.

معظم له ادامه دادند: همه‌ی‌ مردمی كه خانه و مسكن ندارند، شیعیان آن حضرت و فرزندان ایشان می‌باشند و شما در حقیقت، خانه را برای فرزندان آن حضرت ساخته‌اید و این افتخار بسیار بزرگی است كه نصیب شما شده است.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: من هم به خیّرین، این نعمت بزرگ را تبریك می‌گویم و خیلی دوست داشتم كه با شما در این كار بزرگ و در ثواب بسیار زیاد آنها سهیم وشریك باشم.
معظم له در بخش دیگری از بیانات خود كه جمعی از فضلای حوزه ی علمیه قم در آن حضور داشتند، فرمودند:‌ من به خیّرین محترم توصیه می كنم كه خانه‌ها و منازل را به سبك سنّتی و اسلامی بسازند كه فرهنگ اصیل اسلام در آنجا كاملاً رعایت شود. ما فرهنگی مستقل داریم و می‌توانیم به دنیا اعلام كنیم كه تحت لوای این فرهنگ، به اهداف والای انسانی و اسلامی خواهیم رسید.
ایشان ادامه دادند: باید مواظب بود كه فرهنگ آپارتمانی، فرهنگ غربی و ضدّ اسلامی نباشد؛ بلكه فرهنگی باشد كه خانواده‌ها در آن به دستورات شرع مقدّس و عفّت و حجاب پایبند بوده و از اختلاط غیر شرعی محفوظ باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان برای همه‌ی خیّرین، طلب مزید توفیق و خدمت به مردم را از خداوند متعال مسئلت نمودند.
 

سه شنبه / 11 شهريور / 1393