پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار سفير ايران در مراكش با حضرت آيت الله العظمي صافي

سفیر جدید ایران در مراكش جناب آقای دكتر مؤید باحضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی با ایشان دیدار كرد.

در ابتدای این دیدار ایشان گزارش مبسوطی از حوزه‌ی مأموریت خود در كشور مراكش ارائه داد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با ابراز خوشنودی از انتصاب آقای مؤید به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در مراكش فرمودند: كشور مراكش یكی از كشورهای بزرگ اسلامی است كه ارتباط با این كشور می‌تواند بسیاری از مقاصد و اهداف اسلامی ما را در زمینه‌ی وحدت مسلمانان و یكپارچگی آنان در مقابل دشمنان اسلام تأمین نماید.

ایشان افزودند: امروز مسلمانان بیش از همه‌ی زمان‌ها به ارتباط بین دولت‌های اسلامی احتیاج دارند و ما باید با تبیین و تشریح اصول و ارزش‌های مقدس اسلام و مكتب نجات‌بخش اهل بیت علیهم السلام نقشه‌های پلید دشمنان اسلام به ویژه گروه‌های تكفیری جانی و خشن كه چهره‌ی رحمانی دین مقدس اسلام را مخدوش می‌نمایند و باعث بی‌اعتباری مسلمانان می‌شوند، خنثی نمایند.

معظم له در بخش دیگری از بیانات خویش فرمودند:‌ حكومت و مردم مراكش از قدیم به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ارادت خاصی داشته و دارند كه پادشاه نیز از شرفا می‌باشند و خود به امام حسن مجتبی علیه السلام منتسب می‌داند.

ایشان ضمن بیان خاطره‌ای از تشرف خود به عتبات عالیات بیان داشتند: اینجانب خود در زمان گذشته در كربلای معلی مشرف بودم و از نزدیك مشاهده كردم كه پادشاه وقت مراكش (جدّ پادشاه فعلی)‌ سلطان محمد خامس به حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام مشرف شد و غبار ضریح حرم مطهر را به عنوان تبرّك برای خود برمی‌داشت.

مرجع عالیقدر در پایان این دیدار افزودند:علمای ما و علمای كشور مراكش باید بیش از پیش در ارتباط باشند و تبادل نظر نموده و افكار خود را به یكدیگر نزدیك نمایند.

امیدوارم شما در مأموریت حساس خود موفق بوده و بتوانید با حفظ منافع واقعی در تقریب دو ملت مسلمان نقش واقعی خود را ایفا نمایید و اینجانب هم برای موفقیت شما دعا می‌كنم.

يكشنبه / 18 آبان / 1393