شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حجة الاسلام و المسلمین صافی گلپایگانی در جمع مبلّغان:
امر به معروف و نهي از منكر، ايثار، برادري و عدالت، درس هاي دانشگاه بزرگ كربلاست./بهترين سبك زندگي، در دانشگاه عزاداري حضرت سيّد الشهدا عليه السلام تدريس مي شود.

حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن صافی گلپایگانی در آستانه ماه محرّم در آخرین جلسه درس خود كه در مسجد بزرگ مدرسه مرحوم آیت الله گلپایگانی برگزار می شود، توصیه های مهمّی به طلاب ارائه فرمودند.

ایشان با اشاره به فرصت مهمّ تبلیغی ماه محرّم بیان كردند: از آنجایی كه در ماه محرّم، اقبال مردم مؤمن و عزادار به مساجد، حسینیه ها و تكایا بیشتر است و این مجالس بسیار با عظمت و شكوه انجام می گیرد، فرصت بسیار مغتنمی برای تبلیغ معارف دین و دستورات اهل البیت علیهم السلام فراهم شده كه همه مبلّغان باید قدر آن را بدانند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «نفر» افزودند: همان طور كه قرآن كریم فرموده: « فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ» باید طلاب عزیز به وطن های خودشان مراجعت كنند و مردم را انذار نمایند به خصوص در این ایامی كه مردم بیش از پیش به روحانیت اقبال دارند و تشنه معارف اهل البیت علیهم السلام هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در جمع صدها نفر از طلاب مبلّغ ضمن اشاره به تهاجم بی سابقه دشمن علیه دین گفتند: حال كه تهاجم دشمن علیه معارف دین زیادتر از قبل شده است، اگر كوتاهی كنیم مقصّریم. برای ما طلّاب جایز نیست كه خودمان را كنار بكشیم در حالی كه مردم بخصوص جوانان از ما استقبال می كنند و بیان دستورات دین را از ما می خواهند.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، سخن برخی كه می گویند مردم نسبت به روحانیت  و دین بی میل هستند را رد كرده و ادامه دادند: این طور نیست كه گمان كنیم مردم از ما دور شده اند. حضرت آیة الله والد ما می فرمایند: خیال نكنید كه مردم بخصوص جوان ها از دین گریزان شده اند. نه، این طور نیست. اكثریت مردم دین را می خواهند و ملتزم به احكام شرع مقدّس و پایبند به اصول و ارزش های اسلامی هستند و این مسأله، وظیفه ما را سنگین تر می كند. البته عملكرد ما باید خوب باشد و اعمال و رفتار خودمان منطبق بر آن چیزی كه می گوییم باشد.

فرزند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی، ارزش تبلیغ را غیر قابل بیان خواندند و افزودند: وقتی پیغمبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به یمن برای تبلیغ فرستادند، به ایشان فرمودند: «و ایم الله لأن یهدی الله على یدیك رجلاً خیرٌ لك مما طلعت علیه الشمس» یعنی اگر یك نفر به دست تو هدایت شود، بهتر است از آنچه كه آفتاب بر آن می تابد یعنی هدایت یك نفر، بسیار با ارزش تر است از ارزش كره زمین و آنچه در آن است و كرات دیگری كه آفتاب بر روی آن می تابد. ارزش تبلیغ شما از همین روایت معلوم می شود. اگر حتی یك نفر به دست شما طلاب عزیز هدایت شود، ثواب و اجر فراوانی نزد خداوند متعال دارید.

ایشان در پایان این جلسه با اشاره به اینكه، عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام، بزرگترین دانشگاه است، بیان داشتند: عزاداری حضرت ابی عبد الله الحسین علیه السلام، دانشگاه بسیار بزرگی است كه نه كنكور می خواهد و نه سن و جنس مطرح است. همه در كلاس های درس این دانشگاه شركت می كنند و از كلاس های آن؛ كلاس شهادت، كلاس برادری، كلاس عدالت، كلاس ایثار و كلاس امر به معروف ونهی از منكر شركت می كنند و بهترین سبك زندگی را می آموزند.

چهارشنبه / 30 مهر / 1393