سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
آیةالله العظمی صافی گلپایگانی در مراسم افتتاح مجتمع قرآنی امام حسن مجتبی علیه السلام:
در اين شرايط حساس، ساخت مراكز قرآني و روايي عالم پرور از بهترين اقدامات خيّرين است.

حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی با حضور در محلّ مجموعه مدارس قرآنی امام حسن مجتبی علیه السلام، این مجتمع قرآنی را افتتاح كردند.

در این مراسم كه با حضور باشكوه اساتید حوزه، طلاب و مسئولان برگزار شد، ایشان ضمن ابلاغ سلام ویژه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی به حاضرین در جلسه، با تشكر از خیّرین محترم این مجتمع بخصوص خاندان امجدی و اشجعی فرمودند: این بزرگواران در درجه اول باید قدردان و سپاسگزار خداوند بزرگ باشند كه چنین نعمت بزرگی را به آنها اعطا كرده است. باید خدا را شكر كنند كه از عمر و مال خود در جهت ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام استفاده می كنند و لذّتی كه این عزیزان از این كار می برند، قابل درك برای ما نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری این مجتمع عظیم افزودند: حقیر یادم هست حدود ۱۵ سال پیش كه حجة الاسلام آقای طباطبایی در معیت حاج علی آقای گیوه چی و برادرشان آمدند خدمت حضرت آیت الله العظمی صافی برای اینكه اولین مدرسه قرآنی در شهر قم افتتاح شود، ایشان چون شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام یا شب بعد از آن بود، وقتی قرار شد اسمی برای این مدارس بگذارند، فرمودند چون هم شما سادات طباطبایی هستید و خاندان طباطبایی افتخارشان این است كه جدّ بزرگوارشان امام مجتبی علیه السلام است و هم ولادت با سعادت آن حضرت، لذا این اسم مبارك را برگزیدند و الحمدلله این قدر این اسم مقدّس با بركت بوده كه تا به حال هفتاد مدرسه قرآنی به نامه امام مجتبی علیه السلام افتتاح گردیده است.

ایشان ضمن اشاره به روایتی ادامه دادند: در روایت داریم كه می فرماید: «اذا مات ابن آدم انقطع عمله الا من ثلاث» وقتی آدمی از دنیا می رود، تمام اعمالش تمام شده و انقطاع پیدا می شود. امروز هر كاری كه شما توانستید انجام دادید به دردتان می خورد و دیگر تمام تمام خواهد شد؛ فقط سه طایفه و سه گروه هستند كه عملشان باقی است و از بین نخواهد رفت: «صدقة جاریة و عالم ینتفع بعلمه و ولد صالح یدعو له»

فرزند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولین گروهی كه پرونده عملشان بعد از مرگ باز است بیان كردند: همین مجتمع نورانی از مصادیق این گروه یعنی صاحبان صدقه جاریه است و تا وقتی كه باقی بماند، برای خیّرین محترمی كه این را ساختند و كسانی كه در ساخت آن زحمت كشیدند، ثواب و فضیلت است و غیر از ساختمان، هر كس در این مدرسه علم یاد بگیرد و بعد مصدر اموری در كشور باشد، معلم بشود یا وزیر و یا استاد و حتی مرجع تقلید، همه كسانی كه به نحوی دخیل بوده اند در ثواب آن شریك می باشند.

وی «عالمی كه از علمش سود می برند» را به عنوان دومین گروه معرفی كرد و افزود: در این موقع حساس كه دشمنان اهل البیت علیهم السلام با همه وسایل، با شبكه های ماهواره ای، با اینترنت مشغول هستند تا جوان های عزیز ما را منحرف كنند و به قول حضرت آیة‌الله والد ما، یك نفر می تواند عده زیادی را منحرف كند؛ یك نفری كه پشت اینترنت در فلان جای دنیا نشسته است و می تواند شبهه ای وارد كند، دیگران می آیند، نگاه می كنند و تأثیر می پذیرند؛ در این موقعیت حساس، باید چنین مدارس عالم پروری تشكیل بدهیم؛ مدارسی كه مركز تربیت باشد، مراكزی كه ذكر قرآن و احادیث و روایات اهل بیت علیهم السلام در آنجا باشد.

ایشان در ادامه بیانات خود در جلسه افتتاحیه مجتمع مدارس قرآنی امام حسن مجتبی علیه السلام گفتند: سومین عملی كه پرونده اعمال انسان را باز نگه می دارد، فرزند صالحی است كه برای پدر و مادر دعا كند.

وقتی انسان فرزندان صالحی داشته باشد كه مثل این مجتمع قرآنی را بسازند و باعث شوند پرونده عمل اجداد و والدینشان باز باشد و از بركات كار آنها بهره مند شوند، چه خیری بالاتر از آن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن صافی در پایان با تشكر از خیّرین محترم این مجتمع و حاضران در جلسه، بیان داشتند: انشاءالله از فرصت های پیش آمده، كمال استفاده را ببرید و دیگران هم برای شما دعا كنند و این مجموعه مدارس الگو باشد برای مدارس دیگر قرآنی، و نمونه باشد برای آموزش و پرورش ما.

سه شنبه / 29 مهر / 1393