جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه:
نشر ابعاد شخصيت واقفين و نيّات آنها يك تاريخ درخشان براي كشور محسوب مي شود./ وقف، راهكار اساسي اسلام براي ترويج دين مقدّس و آثار و بركات آن است.

صبح امروز (پنجشنبه) حجة الاسلام والمسلمین آقای محمّدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.

در ابتدای این دیدار، ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد بزرگ اسلامی ارائه داد.

معظم له نیز با تشكر از اقدامات ایشان و برنامه های مفیدی كه در این نهاد انجام می گیرد فرمودند: از اینكه شما اهتمام دارید كه نیّات واقفین را رعایت نموده و به مقاصد بلند آنان حتی الامكان توجه نمایید، بسیار جای خوشوقتی است.

یكی از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام همین مسأله وقف است كه از قدیم الایام تا به امروز مردم متدیّن ما از این راه توانسته اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدّس و آثار و بركات آن كمك نمایند.

ایشان در قسمتی دیگر از بیانات خود فرمودند: وقتی ما واقفین را در طول قرون متمادی نگاه كنیم می بینیم انسان های بسیار با ایمانی بوده اند كه از گروه های مختلف مانند، دانشمندان و رجال كشوری در میان آنها وجود داشته اند كه اگر بتوانیم شخصیت آنها را برای مردم بازگو كنیم و نیّات پاك آنها را در این امور خیریه در سطح وسیعی منتشر نماییم، خود یك تاریخ بزرگ و درخشان برای كشور و مردم با ایمان ما می باشد.

این مرجع عالیقدر ضمن اشاره به مطالب بسیار دقیق و ظریف و زیبایی كه در وقفنامه ها آمده است بیان داشتند: وجود این همه وقفنامه با این عبارات بلیغ، فصیح و زیبا دلالت دارد كه مردم ما همیشه انسان های هنردوست، عالم پرور و خیرخواه بوده اند. این سابقه های خوب برای كشور ما از بهترین آثار تاریخی می باشد.

آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار افزودند: انشاء الله با اهتمامی كه شما دارید بتوانید بیش از پیش به این مقاصد بلند اسلامی و اهداف عالی وقف توجّه نموده و حقیقت این سنّت حسنه را به مردم معرّفی نمایید. من هم برای موفقیت شما دعا می كنم و امّیدوارم كه در ظلّ عنایات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا در انجام وظایف شرعی موفق باشید.
 

پنجشنبه / 13 آذر / 1393