جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه هاي مهمّ آيت الله العظمي صافي به نماينده ويژه سازمان ملل متّحد در امور عراق

آقای نیكلای ملادنوف نماینده ویژه دبیر كلّ سازمان ملل متحد در امور عراق با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار كرد.
در ابتدای این ملاقات، آقای ملادنوف با تشكر از معظم له بابت اجازه تشرّف به محضر ایشان، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود در عراق ارائه نمود.
آیت الله العظمی صافی نیز با تشكر از وی، توصیه های مهمّی به ایشان ارائه فرمودند.
معظم له با اشاره به وجود انسجام قوی بین ملت ایران و عراق فرمودند: انسجام و اتحادی كه بین ملّت ایران و عراق وجود دارد، از ابتدا بوده؛ هنوز هم وجود دارد و در آینده هم خواهد بود. ما و مردم عراق با هم هستیم.
مرجع عالیقدر در بخشی از بیانات خود با اشاره به فتنه داعش بیان داشتند: فتنه ای كه به واسطه گروه داعش ایجاد شده است نه تنها برای عراق بلكه برای همه كشورهای جهان و همه ملّت ها خطرناك است و در صورتی كه این وضعیت ادامه پیدا كند، تمام دنیا گرفتار آن خواهند شد؛ لذا لازم است جهانیان در مقابل این گروه خطرناك دور از شئون انسانیت، موضع محكمی بگیرند.
معظم له در پاسخ به آقای ملادنوف درباره چگونگی ایجاد اتّحاد بین قبایل عراق افزودند: بین مردم و قبایل عراقی از ابتدا، اتحاد وجود داشته است؛ فقط داعش و حامیان و مسبّبان آنها سبب بروز این وقایع شده كه با از بین رفتن اینها، وضعیت به قبل برخواهد گشت.

آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر از مواضع حكیمانه حضرت آیت الله سیستانی فرمودند: شما ملاحظه كردید كه چطور حضرت آیت الله سیستانی همه را به اتّحاد و همبستگی دعوت كردند و ملّت عراق هم دور محور ایشان جمع شدند. اصلاً اهتمام علما و روحانیت به حفظ اتّحاد و اجتناب از هر گونه اختلافی است كه موجب فساد گردد.
ایشان در ادامه با اشاره به تعالیم و دستورات اسلام فرمودند: ما خیر تمام مردم دنیا را می خواهیم و همگان را به صلح و آرامش و همزیستی در كنار هم در جهانی دور از خشونت و ظلم و فساد دعوت می كنیم.
معظم له با اشاره به سخنان نماینده دبیر كل سازمان ملل نسبت به وجود آوارگان عراقی فرمودند: ما بیشتر از آنچه در تصوّر است با آنان همكاری می كنیم و اهتمام داریم تا خدمات بهتری به آنها انجام شود. این كار وظیفه انسانی و اسلامی ماست و فرقی نمی كند كه این خیرخواهی و كمك برای مردم عراق باشد و یا دیگر كشورها.
مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه های خود، خطاب به آقای ملادنوف بیان داشتند: شما به عنوان نماینده دبیر كل سازمان ملل از اعضای این سازمان بخواهید در مواضعی كه دارند بسیار واضح و آشكار همگان را نسبت به فتنه داعش آگاه سازند و به همگان بگویند كه این خطر برای تمام جهانیان است و باید با آنها مقابله نمایند و شرّ آنها را از سر مردم دنیا كوتاه كنند و در این زمینه، سازمان ملل باید به وظیفه اصلی خود عمل نماید.
در پایان این دیدار، معظم له ضمن مسألت موفقیت برای ایشان در انجام مأموریت، برای رفع ظلم و ستم گروه های تكفیری و تروریستی دعا فرمودند.

دوشنبه / 10 آذر / 1393