شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار سید عمّار حکیم:
بنده خاك پاي همه زوّار عتبات عاليات هستم./مسلمانان در برابر تفرقه افكني و ايجاد شكاف بين مسلمانان، با هم متّحد باشند.

حجة الاسلام والمسلمین آقای سید عمّار حكیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، آقای سید عمار حكیم گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه عراق و مسائل سیاسی امنیتی این كشور ارائه داد و از پشتیبانی مراجع و علمای حوزه علمیه قم بخصوص آیت الله العظمی صافی، از تدابیر مراجع حوزه علمیه نجف اشرف تقدیر و تشكّر كرد.
ایشان ارتباط بین دو حوزه عظیم قم و نجف را باعث مباهات و افتخار برای عالم اسلام و دلگرمی دو ملّت بزرگ ایران و عراق دانست.
معظم له نیز با تشكّر از ایشان و خدمات ارزنده خاندان مرحوم آیت الله العظمی حكیم، فرمودند: الحمدلله توفیقات بیت مرحوم آقای حكیم اعلی الله مقامه بسیار زیاد است و حقیر از خداوند متعال مسألت دارم روز به روز بر عزّت و عظمت این خاندان افزوده شود.

ایشان با اشاره به اوضاع سیاسی امنیتی عراق و وجود گروه خطرناك و تروریستی داعش افزودند: به لطف خداوند و توجّهات خاصّه حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا، مردم و دولت عراق توانسته اند با پیروی از مرجعیت به پیروزی های مهمی در مقابله با گروه های افراطی تكفیری دست یابند و انشاء الله به زودی، این فتنه از سر ملّت عراق رفع خواهد شد.
آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین همه مسلمانان مخصوصاً مسلمانان عراق، افزودند: در این اوضاع كه همه دشمنان مشغول اسلام هراسی و ایجاد تفرقه بین امّت اسلام هستند و در این زمینه با هم متحد می باشند، مسلمانان باید اختلافات را نادیده گرفته و با هم در برابر آنها متحد شوند.
معظم له ضمن بی نظیر خواندن مراسم اربعین امسال در عراق بیان داشتند: به فضل الهی، امسال مراسم اربعین حضرت سیّد الشهدا علیه السلام در عراق, همه دنیا را تكان داد و به تعجب واداشت. این جمعیت كه در نهایت امنیت و صلح به كربلا آمده بودند، اسباب عزّت اسلام و موجب معرّفی تشیع و اهداف قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام شدند.
مرجع عالیقدر با اشاره به بازسازی حرم امامین عسكریین علیهمالسلام در عراق فرمودند: اگر هر چه زودتر با همكاری بیش از پیش دولت عراق، مسأله تملیك اراضی اطراف حرم مطهّر امامین عسكریین علیهماالسلام صورت بگیرد، كار بازسازی و توسعه این مكان مقدّس سریعتر پیش خواهد رفت و آماده پذیرایی بیشتر از زوّار اهل البیت علیهم السلام خواهد شد.
در پایان این دیدار، آقای سید عمّار حكیم ضمن اهدای تربت مطهر مرقد منوّر امامین عسكریین علیهماالسلام به مرجع عالیقدر، دعوت مرجعیت، دولت و مردم عراق برای تشرّف ایشان به عتبات عالیات را ابلاغ كرد كه معظم له، ضمن اهدای كتاب «منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر» به ایشان فرمودند: بنده خاك پای همه زوّار عتبات عالیات هستم و افتخار می كنم كه عتبه بوس آن مشاهد مشرفه شوم.
 

سه شنبه / 16 دى / 1393