پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه‌هاي حضرت آيت الله العظمي صافي به حجاج پيش از عزيمت به سفر معنوي حج

اعضای بعثه حضرت آیت الله العظمی صافی پیش از عزیمت به حج بیت الله الحرام، با معظم له دیدار و گفتگو كردند.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن آرزوی توفیق برای همه زائران، این سفر را سفری بزرگ، به یادماندنی و معنوی خواندند و فرمودند: حج هدیه‌ای بزرگ از جانب پروردگار است كه زائران باید قدر این فیض عظیم را بدانند و در كنار اماكن متبركه با قرائت قرآن و ادعیه، بهره‌ی معنوی خویش را دو چندان كنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، یاد امام عصر را آرامش‌بخش زائران در انجام اعمال حج دانستند و بیان داشتند: هر زائری از هنگام عزیمت، باید خود را برای یافتن گمشده‌اش آماده كند. و متوجه باشد كه امام زمان، ناظر اعمال او می‌باشد، پس در همه اوقات سعی در كسب رضایت حضرت ولی عصر داشته باشد و دعا برای تعجیل در فرج آن حضرت را فراموش نكند.

معظم له وظیفه روحانیون كاروان‌ها را خطیر و مهم خواندند و خطاب به اعضای هیئت اعزامی خود به حج امسال فرمودند: بكوشید كه سؤالات مردم را با حوصله جواب دهید و مردم را در انجام بهتر و صحیح اعمال این سفر روحانی یاری دهید تا مورد توجه حضرت ولی عصر قرار گیرید.

قبل از سخنان مرجع عالیقدر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن صافی مسئول بعثه حضرت آیت الله العظمی صافی در گزارشی برنامه‌های پیش‌بینی شده در بعثه معظم له در حج امسال را تشریح كرد.

وی توزیع سی‌دی‌هایی با مضامین مهدوی و فاطمی، برگزاری مجالس مذهبی، توزیع كتب دینی را از جمله‌ی این فعالیت‌ها در حج امسال خواند.

وی ابراز داشت كه كارشناسان برجسته فقهی از علمای حوزه علمیه قم،‌ در طول مراسم حج در خدمت و پاسخگوی زائران و حجاج عزیز خواهند بود.

 

پنجشنبه / 1 آذر / 1386