پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه آیت الله العظمی صافی در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم:
نبايد شهرها از وجود روحانيت خالي باشد. آقايان طلاب به شهرستان ها بروند.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، حجت الاسلام و المسلمین آقای ربانی مدیر مركز خدمات حوزه را به حضور پذیرفتند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین ربانی گزارش مفصّلی از فعالیت ها و برنامه های آینده این مركز ارائه داد.

معظم له نیز با تشكّر و قدردانی از ایشان فرمودند: روحانیون، خدمتگزاران حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء هستند و خدمت به آنها، خدمت به آن حضرت است كه شما الحمدلله در این كار موفق بوده و به لطف خداوند موفق خواهید بود.

ایشان در بخشی از بیانات خود با اشاره به لزوم حضور روحانیون در شهرستان ها فرمودند: باقی ماندن همه روحانیون در قم اشتباه است. كسانی كه تا مقدار مناسبی تحصیل نموده اند و می توانند در شهرستان خود تأثیرگذار باشند باید از قم مهاجرت كنند و به تبلیغ دین بپردازند. حضور علما و روحانیت در بلاد مختلف باعث مصون ماندن دین از انحرافات و فساد می شود. البته شما هم باید به طلاب عزیز شهرستان ها خدمات بیشتری ارائه كنید تا اشتیاق آنها برای ماندن در آنجا بیشتر شود و مسیر تبلیغ هموارتر گردد.

آیت الله العظمی صافی، در ادامه این دیدار با اشاره به وضعیت سخت معیشتی طلاب در زمان گذشته افزودند: در زمان گذشته وضع معیشت و زندگانی آقایان طلاب بسیار سخت و غیر قابل تصور بود اما الان الحمدلله به لطف خدا و عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این وضعیت به طور نسبی بهبود پیدا كرده است كه باید سعی كنید بهتر از این شود.

مرجع عالیقدر با بیان اینكه خدمت به طلاب را برای خود افتخار بدانید، بیان كردند: در این زمینه هرچه انسان بتواند اسباب خودكفایی و بی‌نیازی این قشر را فراهم آورد و موجبات استقلال و مناعت طبع این افراد شود كه آنها با خیالی آسوده درس بخوانند و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند، اجر و ثواب بسیار زیاد دارد.

معظم له در خاتمه از مسئولان خدمات حوزه و تمام كسانی كه برای آسایش و رفاه طلاب زحمت می‌كشند تقدیر و تشكر نمود و برای مزید توفیقات آنان در خدمت به حوزه‌های علمیه دعا كردند.

جمعه / 12 دى / 1393