جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار هیئت فرهنگی اقتصادی اندونزی:
بايد مسلمانان به پيام قرآني "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان اسلام، متّحد شوند./ اين قرآن را با خطاطي و چاپ ايران به شما هديه دادم تا بدانيد و به مردم اندونزي اعلام كنيد ك

جمعه (اول خردادماه 1394)، وزیر اقتصاد اندونزی جناب آقای صوفیان جلیل به همراه سفیر این كشور آقای دیان و هیئت همراه، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، با ایشان دیدار و گفتگو كردند.
در ابتدای این دیدار، گزارشی از سفر هیئت فرهنگی و اقتصادی اندونزی به كشورمان، ارائه شد.
معظّم له با تقدیر و تشكّر و اظهار مسرّت از حضور هیئت اندونزی در ایران فرمودند: حقیر به همه شما خیر مقدم می گویم و خوشحالم از اینكه شما را در اینجا می بینم. مسلمانان باید به هم نزدیكتر شوند و روابط فیما بین خود را مستحكم نمایند.
ایشان در ادامه، خواستار تقویت روابط بین ایران و اندونزی شده و افزودند: باید قدر این موقعیت را دانست و در تقویت روابط بین دو كشور مخصوصاً در جنبه فرهنگی و اقتصادی تلاش كرد تا به یاری خداوند متعال، رابطه این دو مملكت بزرگ اسلامی، مستحكمتر از قبل شود.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فتنه گروه جنایتكار داعش فرمودند: این گروه ظالم، وحدت مسلمان ها بلكه اساس اسلام را نشانه رفته اند و تنها راه دفع شرّ آنها، اتّحاد مسلمانان است. باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.
در ادامه این دیدار كه در فضایی صمیمی انجام شد، معظم له با اهدای یك جلد قرآن كریم با خط و چاپ ایرانی به وزیر اقتصاد اندونزی، به مشتركات بین مسلمانان اشاره كرده و بیان داشتند: این قرآن را با خطاطی و چاپ ایران به شما هدیه دادم تا بدانید و اعلام كنید كه قرآن همه مسلمانان واحد است. كتاب خدا از مشتركات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشتركات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار ضمن تشكّر مجدد از هیئت اندونزی حاضر در جلسه فرمودند: از ملاقات شما بسیار خوشحال شدم و امیدوارم كه بركات آن زیاد بوده و موجب حُسن نیّت و افزایش روابط بین دو كشور شود.
لازم به ذكر است كه بعد از اهدای قرآن توسط معظم له، آقای صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی، با ابراز مسرّت از این عمل گفتند: بین مسلمانان، مشتركات زیادی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این را برای مردم اندونزی بیان كنیم كه قرآنی كه در ایران است با قرآن همه مسلمانان یكی است و تفاوتی ندارد.

شنبه / 2 خرداد / 1394