جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار نماينده رهبري در سپاه:
مادامي كه روحيه ايثار و شهادت در نيروهاي مسلح وجود دارد، دشمن جرأت تجاوز ندارد.

حجةالاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز شنبه 10/9/86 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.

معظم له در این دیدار با تأكید بر اخلاص و عشق و علاقه‌ای كه نیروهای سپاه به انقلاب و نظام دارند، فرمودند: نهادی كه بیشتر از همه در همان خط اول انقلاب باقی مانده است و ضمن حفظ ارزش‌ها در جهت تعمیق معنویت حركت كرده است، نهاد سپاه است.

ایشان با بیان اینكه معنویت، هویت و جوهر سپاه است كه از ابتدا با آن بوده و باید از تضعیف آن جلوگیری كرد، تصریح كردند:‌ همه پیشرفت‌های درخشانی كه در قوای مسلح شاهد بودیم به بركت قدرت ایمان و معنویتی است كه در نیروهای مسلحه‌ی ما وجود دارد.

این مرجع تقلید در ادامه افزودند:‌ نباید اجازه داد ایمان و معنویت در قوای مسلح ما تضعیف شود و مادامی كه ایمان و معنویت همراه با روحیه ایثار و شهادت در نیروهای مسلح وجود دارد، دشمن اگر در اندیشه تجاوز هم باشد،‌ جرأت تجاوز نخواهد داشت.

حضرت آیت الله العظمی صافی شكست استكبار در دوران دفاع مقدس را ناشی از همین روحیه ایمان و معنویت دانستند، و افزودند: اگر هر كشور دیگری با همین شرایط ایران بود و صدام به آن كشور حمله می‌كرد، صدام پیروز شده بود. ولی به لطف خدا و با روحیه معنویت، ایثار و شهادتی كه در نیروهای مسلح ما وجود داشت، دشمنان در رسیدن به اهداف ناكام ماندند.

معظم له با اشاره به اینكه دشمن در حمله به ایران،‌ می‌خواست اسلام را از ریشه از پای درآورد، تصریح كردند:‌ یكی از رموز حضور مردم در صحنه‌، و خلق این همه شگفتی و حماسه همین بود كه مردم فهمیدند، دشمن برای نوامیس اسلام نقشه كشیده است.

ایشان دفاع مقدس را سند افتخاری برای تاریخ این مملكت برشمردند، و تصریح كردند: بی‌شك اگر چنین جنگ و حادثه‌ای در زمان طاغوت اتفاق افتاده بود حكومت پهلوی با آن قشون و لشكر و تجهیزات كامل و فقدان روحیه معنویت در قوا، هرگز نمی‌توانست جلوی صدام را بگیرد.

این مرجع تقلید، با اشاره به شباهت‌های میان جنگ‌های صدر اسلام و دوران دفاع مقدس، بیان داشتند: در زمان صدر اسلام عشق به شهادت وجود داشت و مسلمانان به شهادت افتخار می‌كردند و به اینكه شهید داشته باشند مباهات می‌كردند و این همان چیزی است كه به كرّات در طول دفاع مقدس از خانواده‌های ایثارگران شاهد بودیم.

شنبه / 10 آذر / 1386