جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت ‌الله ‌العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد نكوداشت مرحوم علامه كلباسي كساني كه براي علماء كرامت نقل مي‌كنند، ‌بدانند كرامت دانشمندان فقط به خدمات آنها به مردم و امر به معروف و نهي از منكر و ايستادگي در مقابل كج‌انديشان و منحرفان است.

اعضای ستاد نكوداشت مرحوم علامه كلباسی صبح پنجشنبه 9/9/1391، با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.

معظم له در ابتدای این دیدار با تشكر از اقدام این ستاد در برگزاری كنگره معرفی شخصیت مرحوم علامه كلباسی فرمودند: برگزاری همایش‌ و نكوداشت برای بزرگانی همچون علامه كلباسی در راستای معرفی خدمات روحانیت به جامعه بوده و جای تقدیر و تشكر دارد و باید خدمات علمای بزرگی كه در دوره غیبت همیشه پاسدار حریم ولایت اهل بیت علیهم‌السلام به همگان معرفی گردد.

ایشان با تأكید بر این‌كه خط و راه مستقیم تنها خط ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام است: همه ما باید پیرو و ادامه‌دهنده مسیر ولایت باشیم و هرگز از این خط منحرف نشویم.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان این‌كه علمای اسلام در طول تاریخ همواره در خط ولایت اهل بیت علیهم‌السلام بوده و توانسته‌اند از اسلام محافظت نمایند فرمودند: علما در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای بهره‌مندی همگان از احكام الهی و آموزه‌های اهل بیت‌ علیهم‌السلام انجام داده‌اند و در این عرصه سابقه درخشانی دارند كه نباید این سابقه درخشان مخفی بماند، بلكه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.

ایشان در ادامه این دیدار با بیان بعضی از فداكاری‌های علمای بزرگ در راه احیای دین افزودند: باید كتب و آثار به جای مانده از این بزرگواران احیا و در اختیار همگان قرار بگیرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به این‌كه نكوداشت بزرگان نكوداشت دین است بیان كردند: نكوداشت بزرگانی مثل مرحوم آقای كلباسی، نكوداشت دین است، نكوداشت فقه و احكام خداوند متعال است. این همایش‌ها، همه نكوداشت زهد، تقوا و پرهیزكاری است.

ایشان با اشاره به خدمات علماء به دین و مذهب فرمودند: اگر بخواهیم برای علما، كرامت نقل كنیم باید به خدمات آنها به جامعه، امر به معروف و نهی از منكر و تألیف كتاب‌های علمی و پاسخ به شبهات اعتقادی و ... اشاره نماییم و آنها را برای مردم معرفی كنیم. در طول تاریخ همیشه علما بودند كه كید دشمنان و انحراف‌ها را از بین برده و در مقابل عوام‌فریبان جامعه ساكت نبودند.

معظم له در پایان این دیدار با تأكید بر الگوگیری از فعالیت‌های علمای سلف فرمودند: هدایت مردم، صیانت از دین و احكام الهی، امر به معروف و نهی از منكر و برپایی و تعظیم شعائر اسلامی از جمله اقداماتی است كه روحانیت در طول تاریخ به آن اهتمام ورزیده و امروز هم باید این مسیر حفظ شود.

جمعه / 10 آذر / 1391