سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت‌الله العظمی صافی در دیدار مدیران صدا و سیمای مرکز قم:
وظیفه صدا و سیما در هدایت جامعه به سوی معارف اسلامی بسیار سنگین است./باید محور همه برنامه‌های صدا و سیما، قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام باشد.

 

 

 

آیت‌الله العظمی صافی در دیدار مدیران صدا و سیمای مرکز قم:
وظیفه صدا و سیما در هدایت جامعه به سوی معارف اسلامی بسیار سنگین است./باید محور همه برنامه‌های صدا و سیما، قرآن و روایات اهل بیت علیهم‌السلام باشد.

 

 

دوشنبه 5 بهمن‌ماه 1394 حجة‌الإسلام آقای لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم، آقای تونه‌ای مدیر رادیو معارف و جمعی از مدیران این مرکز با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف با ایشان دیدار کردند، و از توصیه‌ها و تذکرات ایشان بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام آقای لطفی نیاسر، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز ارائه داد.

معظم له نیز با تقدیر از فعالیت‌های دینی انجام‌شده در صدا و سیمای مرکز قم فرمودند: بنده از فعالیت‌هایی که در راستای امر دین انجام می‌دهید تشکّر می‌کنم و امیدوارم که عنایات و توجهات حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف شامل حال شما باشد.

ایشان در ادامه این دیدار، با توجه به کارهای مختلفی که در صدا و سیما انجام می‌شود فرمودند: اساس همه برنامه‌هایی که گزارش دادید، این است که دینی و ولایی باشد. باید برنامه‌ها طوری باشد که اخلاق  و دین مردم رشد کند و خط مردم در راه اسلام و مسیر رضایت اهل بیت علیهم‌السلام حفظ شود.

مرجع عالیقدر در قسمتی از بیانات خود، با اشاره به گذرا بودن مسئولیت‌ها افزودند: باید بدانید شغلی که دارید و کاری که همه ما داریم، زودگذر است و تمام می‌شود؛ و آن چیزی که باقی می‌ماند، آثار و خدماتی است که به اسلام و جامعه اسلامی انجام می‌دهیم. همه باید ملتفت این موضوع مهم باشیم که مسئولیت‌ها گذرا است و باید پاسخگوی خداوند در مسئولیتی که پذیرفته‌ایم باشیم.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سابقه امر تبلیغ دین و تهاجم علیه آن بیان داشتند: اگر چه تبلیغات علیه دین و معارف الهی و نیز تبلیغات دینی و الهی همیشه بوده و کار اصلی انبیاء همین تبلیغات معارف الهی بوده است، لیکن شرایط فعلی دنیا طوری شده است که با ورود وسائل جدید، اسباب گمراهی بیشتر، و هم‌چنین اسباب هدایت بیشتر فراهم شده است؛ و همین وضع، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

آیت الله العظمی صافی در ادامه توصیه‌های خود به مدیران صداو سیمای مرکز قم فرمودند: شغلی که دارید و عهده‌دار آن شده‌اید، شغل کمی نیست. وظیفه هدایت جامعه اسلامی به دست شما سپرده شده است. اگر انسان در این شغل مهم، خدای ناکرده ذره‌ای کم‌کاری و کوتاهی کند، مسئولیت بسیار زیادی دارد و بر عکس، هر چه بیشتر بتواند مقاصد اساسی اسلام و دین و اهل بیت علیهم‌السلام را اجرا کند، اسباب افتخار و دارای ثواب بسیار است.

معظم له در قسمت دیگری از بیانات خود، ضمن اشاره به برخی برنامه‌هایی که در گزارش ابتدای دیدار آمده بود فرمودند: همین برنامه‌هایی که برای معرفی افراد و الگو برای جامعه تدارک می‌بینید، بسیار مهم است. سعی کنید در اینگونه برنامه‌ها علما و بزرگان حقیقی را معرفی کنید و تلاش کنید افرادی معرفی نشوند که فقط عوام‌پسند باشند و خدمتی واقعی به دین به معنای حقیقی نکرده‌اند. باید کسانی را به عنوان علمای دین معرفی نمایید که با ورود به جامعه، به دین و مکتب اهل‌ بیت علیهم‌السلام خدمت می‌کنند.

مرجع عالیقدر در ادامه دیدار، با اشاره به غنای محتوایی اسلام در تعلیم و تربیت جامعه فرمودند: الحمدلله از جهت معارف تعلیم و تربیت غنی و بی‌نیاز هستیم. همه آنچه به آن احتیاج داریم در قرآن و روایات اهل بیت علیهم‌السلام وجود دارد. آثار علمای بزرگ همه درس و آموزنده است. چیزی در این راه کم نداریم. فقط باید اهتمام کنید اینها را اصل، و ترویج آن را به عنوان هدف اساسی برنامه‌هایتان قرار دهید. در مسائل مختلف مثل امر خانواده و وظایف زن‌ها و مردها، طوری فعالیت کنیم که آنچه قرآن و دستورات اهل بیت علیهم‌السلام است  و موجب هدایت مردم می‌شود را بیان نمود و مردم را با بیانات آن بزرگواران آشنا نماییم و از گمراهی و انحراف عقیدتی و اخلاقی آنها را دور کنید.  محور همه برنامه‌ها باید قرآن و احادیث پیامبر و آل او علیهم‌السلام باشد.

ایشان در پایان این دیدار، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به دین و معارف نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام مسألت نمودند.

سه شنبه / 6 بهمن / 1394